Blar i Department of Education på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280"
Viser treff 21-27 av 27
-
"Som eksplosjoner inni meg" En kvalitativ studie av dans som dannende og eksistensiell aktivitet.
(Master thesis, 2017-06-30)Å lære å danse er en stor del av oppveksten til mange jenter og dette masterprosjektet handler om hvilken betydning å lære å danse kan ha. Den kinestetiske sansen, eller bevegelsessansen, informerer oss om bevegelsene våre. ... -
Suksess eller faglige nederlag? En empirisk studie av minoritetsungdom i videregående skole med kort botid
(Master thesis, 2008)I denne oppgaven undersøkes hvilke faktorer som kan ha betydning for om minoritets- språklige ungdommer, med kort botid i Norge, består videregående trinn 1 etter å ha gått et tilpasset grunnskoleløp for elever over 16 år. ... -
Yrkesfaglig fordypning som praktisk fag. Hvordan opplever elevene på vg1 helse – og oppvekstfag yrkesfaglig fordypning som praktisk fag?
(Master thesis, 2018-12-05)In this study I have investigated how work placement in yrkesfaglig fordypning is experienced and perceived by pupils in their first year of Health and Development Studies in Upper Secondary School. Yrkesfaglig fordypning ... -
Å bli avvist i møtet med den annen - En kvalitativ studie om adopsjon og problemer med ny tilknytning
(Master thesis, 2008)The sunshine story" of an adoption brings a smile to our faces and warmth to our hearts. Unfortunately this is not always the reality. In this study I focus on one family who adopted a child with attachment disorder. This ... -
Å lykkes som rektor. En kvalitativ analyse av noen fortellinger om hva som gir dem opplevelsen av å lykkes i rektorfunksjonen.
(Master thesis, 2005)Denne hovedoppgaven handler om hvordan rektorer i grunnskolen setter ord på sine opplevelser av å lykkes som rektor. Målet med oppgaven er å fremskaffe forskningsbasert kunnskap om forhold som gir skoleledere opplevelsen ... -
Å undervise om å undervise - Lærerutdanneres kompetanse sett fra deres eget og fra lærerstudenters perspektiv
(Peer reviewed; Journal article, 2016)Artikkelen retter søkelyset mot lærerutdannere, en gruppe som hittil har blitt viet liten oppmerksomhet i forskningslitteraturen. I europeisk sammenheng er det ingen enhetlig forståelse for yrkesgruppen og for hvilke ... -
Å være lærer i ungdomsskolen. Fortellinger om motivasjon og utfordringer
(Master thesis, 2018-06-27)The teaching profession is a profession with a high degree of wellbeing, however it is also a profession in which a large degree of burnout and stress is reported (Skaalvik & Skaalvik 2016). Based on research, motivational ...