dc.contributor.author | Bruland, Kjetil | eng |
dc.contributor.author | Benonisen, Sindre Thormodsæter | eng |
dc.date.accessioned | 2012-10-04T05:49:30Z | |
dc.date.available | 2012-10-04T05:49:30Z | |
dc.date.issued | 2012-06-01 | eng |
dc.date.submitted | 2012-06-01 | eng |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1956/6100 | |
dc.description.abstract | Hensikten med denne studien var å utvikle og evaluere en digital informasjonsradiator for å få økt innsikt i hvordan man kan kombinere egenskaper ved fysiske informasjonsradiatorer med programvare. For å fremme synligheten til informasjonsradiatoren og for å beholde aktiviteten foran den, er et 18 skjermers videoveggsystem benyttet sammen med interaksjonsteknologien Microsoft Kinect. Gjennom tre iterasjoner ble prototypen, Verdandi, utviklet og evaluert i form av brukertester med totalt 19 deltakere. Prototypen ble avslutningsvis evaluert med et rammeverk for kognitive dimensjoner. Resultatet av studien er en egnet interaksjonsmetode til Verdandi og retningslinjer for utvikling av digitale informasjonsradiatorer. | en_US |
dc.format.extent | 14191260 bytes | eng |
dc.format.mimetype | application/pdf | eng |
dc.language.iso | nob | eng |
dc.publisher | The University of Bergen | eng |
dc.subject | Designforskning | eng |
dc.subject | Informasjonsradiator | eng |
dc.subject | Scrumvegg | eng |
dc.subject | Scrumtavle | eng |
dc.subject | Oppgavetavle | eng |
dc.subject | Think-aloud | eng |
dc.subject | Brukertesting | eng |
dc.subject | Brukbarhetsinspeksjon | eng |
dc.subject | Kognitive dimensjoner av notasjoner | eng |
dc.subject | Smidige metoder | eng |
dc.subject | Agile metoder | eng |
dc.subject | Smidige artefakt | eng |
dc.title | Verdandi - utvikling og evaluering av en digital informasjonsradiator på en videovegg | eng |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.rights.holder | Copyright the author. All rights reserved | en_US |
dc.description.localcode | INFO390 | |
dc.description.localcode | MASV-INFO | |
dc.subject.nus | 735115 | eng |
fs.subjectcode | INFO390 | |