Browsing Faculty of Humanities by Subject "assessment"
Now showing items 1-4 of 4
-
"Ingen bryr seg om du har ei amerikansk eller britisk uttale": språkhaldningar knytt til munnlege varianter av engelsk i norske klasserom
(Master thesis, 2023-05-15)Det å kunne uttrykkje seg munnleg er beskrive som ei av fem grunnleggjande ferdigheiter i norsk skule. Dei siste åra har sett eit endrande fokus når det gjeld morsmålsnormer innan språklæring, også innan engelskfaget. Det ... -
Screencasted feedback: How Norwegian EFL teachers experience moving into digital assessment practices
(Master thesis, 2019-05-30)Målet for masteroppgaven har vært å utforske og gå i dybden på hvordan fem engelsklærere i norske videregående skoler rapporterer om og erfaringer med dataprogrammet Screencast-O-Matic i skriftlige vurderingssituasjoner. ... -
Vurdering i historiefaget – mellom idealer og realiteter. Læreres erfaringer med vurdering i historiefaget i den videregående skolen.
(Master thesis, 2023-05-29)Den nye læreplanen i historiefaget, innført som en del av Fagfornyelsen, sikter mot målsettinger som innebærer bruk av kompleks kompetanse. Historiefaget har tradisjonelt hatt en vurderingspraksis der man tester elevenes ... -
Written formative assessment. A study of how students experience and understand written formative assessment of their written texts in ‘English as a foreign language’.
(Master thesis, 2016-02-01)Written assessment of written text has a strong tradition in schools. It is time consuming for the teachers, and important for students in order to develop their skills. Assessment has been given increased attention in the ...