Fødeseksjonen i hardt vær. En retorisk analyse av hvordan en organisasjon kan etablere sin troverdighet på sine nettsider.
Abstract
En analyse av hvordan en organisasjon kan presentere seg gjennom Internettets mange ulike kommunikasjonsformer. Fødeseksjonen har fått omfattende kritikk i media og fra Fylkeslegen. På bakgrunn av den spesielle retoriske situasjonen er det interessant å undersøke hvilken type troverdighet som etableres på Fødeseksjonens nettsider.Disse er datert 02.03.14. Jeg vektlegger også å vurdere hvilke retoriske virkemidler og kommunikasjonsformer, som tas i bruk, for å imøtegå den spesielle retoriske situasjonen. På denne måten kan jeg vise hvordan Fødeseksjonen etablerer sin troverdighet gjennom sine nettsider. Jeg vil se om nettsidene kan være med på å gjenopprette deres omdømme. Jeg tar i bruk nyere og eldre ethos-teori, for å undersøke dette.Spesielt Hoff-Clausens(2010) moderne ethos-begreper er nyttige i denne sammenheng. Bitzer(1968) sin teori om den retoriske situasjon, gir meg en nyttig innfallsvinkel for å vurdere nettsidene.