Fødeseksjonen i hardt vær. En retorisk analyse av hvordan en organisasjon kan etablere sin troverdighet på sine nettsider.
Master thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/1956/9128Utgivelsesdato
2014-12-01Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
En analyse av hvordan en organisasjon kan presentere seg gjennom Internettets mange ulike kommunikasjonsformer. Fødeseksjonen har fått omfattende kritikk i media og fra Fylkeslegen. På bakgrunn av den spesielle retoriske situasjonen er det interessant å undersøke hvilken type troverdighet som etableres på Fødeseksjonens nettsider.Disse er datert 02.03.14. Jeg vektlegger også å vurdere hvilke retoriske virkemidler og kommunikasjonsformer, som tas i bruk, for å imøtegå den spesielle retoriske situasjonen. På denne måten kan jeg vise hvordan Fødeseksjonen etablerer sin troverdighet gjennom sine nettsider. Jeg vil se om nettsidene kan være med på å gjenopprette deres omdømme. Jeg tar i bruk nyere og eldre ethos-teori, for å undersøke dette.Spesielt Hoff-Clausens(2010) moderne ethos-begreper er nyttige i denne sammenheng. Bitzer(1968) sin teori om den retoriske situasjon, gir meg en nyttig innfallsvinkel for å vurdere nettsidene.