• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Information Science and Media Studies
  • Master theses
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Information Science and Media Studies
  • Master theses
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kunstig intelligens i mediebransjen

Gunnarsen, Therese
Master thesis
Thumbnail
Åpne
master thesis (3.243Mb)
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2762651
Utgivelsesdato
2021-06-15
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Master theses [105]
Sammendrag
Bruken av kunstig intelligens øker i mediebransjen, og stadig flere medieplattformer følger utviklingen. Denne masteroppgaven undersøker derfor hvilke krefter som styrer denne utviklingen, gjennom en hermeneutisk tilnærming. Denne studien bruker en kombinasjon av kvalitative intervjuer og tekstanalyse. Med fokus på strømmetjenesten TV 2 Plays implementering av kunstig intelligens, utforsker denne oppgaven om deres utvikling av egen medieteknologi kan påvirke konkurransen i det globale strømmemarkedet. Sosial påvirkning versus teknologi som påvirker drøftes i lys av teoriene teknologisk determinisme og sosialkonstruktivisme. Med store aktører rundt TV 2 Play, undersøker denne oppgaven også hvordan NCE Media, Vimond og Universitetet i Bergen påvirker utviklingen av kunstig intelligens. Ved å systematisk analysere både nasjonale og internasjonale aktører, forsøker studien å tolke om de norske aktørene vil styre utviklingen eller om de internasjonale konkurrentene vil dominere.
Utgiver
The University of Bergen
Opphavsrett
Copyright the Author. All rights reserved

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit