Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNorheim, Anita
dc.date.accessioned2022-07-01T00:09:25Z
dc.date.available2022-07-01T00:09:25Z
dc.date.issued2022-05-31
dc.date.submitted2022-06-30T22:02:20Z
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3001955
dc.description.abstractMasteroppgaven har som hensikt å drøfte gruppeprosjektets utviklingsprosess og resultat. Gruppeprosjektet utført som del av mastergraden har samarbeidet med mediebedriften TV 2 og hatt som målsetting å fornye TV 2 med fokus på TV 2’s merkevarestrategi. Oppgaven er todelt og går først inn på hvordan utviklingsfasen la til rette for å innovere TV 2 gjennom interaksjonsdesign. Dette gjøres gjennom å drøfte utførelsen basert på smidig metodikk, psykologisk trygghet og metodene Google Design Sprint, Kanban og Scrum. Oppgavens andre hovedtema er resultatet til prosjektet. Her drøftes hva prototypen bør inkludere og hvordan den bør virkeliggjøres for å evaluere konseptet. Dette gjøres gjennom rammeverket til Lim, Stolterman og Tenenberg om prototypers anatomi. Et smidig tankesett i utviklingsprosessen har ført til god struktur, forutsigbarhet og å være løsningsorientert. Dette har hjulpet gruppen i å være kreativ og innovativ på en effektiv måte. Psykologisk trygghet i gruppen har skapt tillit og gitt rom til å tørre å tenke stort. Utviklingsmetodene har dermed både veiledet mot og åpnet opp for å skape innovasjon. Konseptet TV 2’s Innholdsunivers samler TV 2’s tjenester og inneholder innovative funksjoner basert på TV 2’s merkevarestrategi. For å fremme dette er prototypen virkeliggjort med en fin balanse av bredde og detaljer og inkluderer høy grad av realisme.
dc.description.abstractThe purpose of this master's thesis is to discuss the group project's design process and result. The thesis is divided into two parts. The first part is about how the development process facilitated for creating innovation in TV 2 through interaction design. This is done by discussing the development based on The Agile Manifesto, psychological safety and the methods Google Design Sprint, Kanban and Scrum. The second part of the thesis is about the prototype made in the project. Here we discuss what the prototype should filter and how it should be manifested to evaluate the concept. This is done through the framework of Lim, Stolterman and Tenenberg about the anatomy of prototypes.
dc.language.isonob
dc.publisherThe University of Bergen
dc.rightsCopyright the Author. All rights reserved
dc.subjectutviklingsprosess
dc.subjectinteraksjonsdesign
dc.subjectprototype
dc.subjectdesignprosess
dc.subjectdesign
dc.titleTV 2’s Innholdsunivers - en vurdering av vår utviklingsprosess og prototype
dc.title.alternativeTV 2’s Innholdsunivers - an evaluation of our process and prototype
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2022-06-30T22:02:20Z
dc.rights.holderCopyright the Author. All rights reserved
dc.description.degreeMasteroppgave i medie- og interaksjonsdesign
dc.description.localcodeMIX350
dc.description.localcodeMASV-MIX
dc.subject.nus735999
fs.subjectcodeMIX350
fs.unitcode15-17-0


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel