Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHagen, Katrine Vestbyeeng
dc.date.accessioned2015-11-10T10:37:28Z
dc.date.available2015-11-10T10:37:28Z
dc.date.issued2015-09-07
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1956/10646
dc.description.abstractDagens mediehistorien går igjennom markante endringer. Hvordan fortellinger produseres, leveres og mottas har endret seg totalt. Denne masteroppgaven tar for seg hvordan NRKs barne-og ungdomsserier har forandret seg stilistisk og tematisk de siste 25- årene. Serienes tematikk er studert på lik linje med stilistiske virkemidler som bruk av nærbilder, musikk og klipperytme. Forestillinger om barn og barndom har også endret seg historisk og oppgaven ser på ulike barndomsforestillinger. I forbindelse med dette ser også oppgaven på hvordan barn og voksne blir framstilt i de ulike barne- og ungdomsseriene.en_US
dc.format.extent3698776 bytesen_US
dc.language.isonobeng
dc.publisherThe University of Bergeneng
dc.titleDen evige popularitetskonkurranse - en kvalitativ innholdsanalyse av NRKs barne- og ungdomsserier, "Borgen skole", "Johnny og Johanna" og "Jenter"eng
dc.typeMaster thesisen_US
dc.date.updated2015-11-10T10:32:24Z
dc.rights.holderCopyright the author. All rights reserved.en_US
dc.description.localcodeMEVI350
dc.description.localcodeMASV-MEVI
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Medievitenskap og journalistikk: 310no
fs.subjectcodeMEVI350


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel