Blar i Publication series på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280"
Viser treff 21-40 av 71
-
Experience in using a Learning Management System (Göteborgs Universitets Lärplattform - GUL) for integrated course design
(UPED-skrift, Working paper, 2015)Integrated course design needs a developed structure based on pedagogic principles in order to keep track of learning outcomes, assignments, learning resources and lectures. A Learning Management System (LMS) is tested for ... -
Experience with Group Supervision
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Supervision can take a few different forms. For example, it can be one-to-one supervision and it can also be group supervision. Group supervision is an important process within the scientific community. Many research groups ... -
An experiment to improve scientific communication skills amongst Norwegian students
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Hilary Birks summerer opp 15 års erfaring med en student-/stipendiat-/postdoc-/ kollegagruppe på Botanisk institutt. Hver 3. uke har de hatt lunsjmøter med faglige presentasjoner og livlige diskusjoner på engelsk. Hun viser ... -
Feedback for a better teaching - A general questionnaire to collect student ratings of teaching in Norwegian
(UPED-skrift, Working paper, 2015)The aim of the present work was to develop a Norwegian questionnaire for collecting student rating of teaching (SRT) at university level. For this purpose, an established international questionnaire (Trier Inventar zur ... -
Field courses in sedimentology; how to improve students logging and sketching skills
(UPED-skrift, Working paper, 2015) -
Forbedringsorientert individualisert studentevaluering ved Institutt for samfunnspsykologi
(UPED-skrift nr. 1/2005, Working paper, 2005) -
Forskningsmøtene ved Seksjon for allmennmedisin
(UPED-skrift nr. 1/2005, Working paper, 2005)The structure and function of research meetings at the Section for General Practice at the University of Bergen are described in this article. The empirical basis is an interview with two participants, and results from ... -
Forskningsveiledning ved Geofysisk institutt, Universitetet i Bergen
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)A study was conducted of research supervision at the Geophysical Institute of the University of Bergen by means of two separate group interviews: one with 7 of the 26 Ph.D.students, and one with 3 of the 16 full-time ... -
Forslag til en løsning på rekrutteringsproblemet til vitenskapelige stillinger ved Det odontologiske fakultet i Bergen: Integrering av odontologisk forskning i den eksisterende forskerlinje ved Det medisinske fakultet i Bergen
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)Salah Osman Ibrahim (Det odontologiske fakultet) legger fram til diskusjon et forslag vedrørende rekrutteringsproblemet til den odontologiske forskningen. Forslaget innebærer organisering av et forskeropplæringstilbud for ... -
Förvätningar på och evalueringar av två katedrala undervisningsformer - direkt svar till föreläsaren från medicin studenter som läser kirurgi
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)Torbjørn Jonung (Det medisinske fakultet) har spurt to grupper studenter i ulike faser av medisinstudiet om hvilke forventninger de hadde til hans undervisning og hva de satte pris på / ville ha annerledes. Han reflekterer ... -
Frafallsproblemet: Hvor blir det av studentene?
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004) -
Gjennomstrøyming med og utan rettleiing.
(UPED-skrift nr. ?/2006, Working paper, 2006)Dette paperet tar utgangspunkt i ein heilt konkret prosess vinteren 2005/2006 knytt til eit uttalt mål ved Det samfunnsvitskaplege fakultet om å auka gjennomstrøyminga på masternivået. Ved fleire høve slo fakultetet fast ... -
Innføring av Kvalitetsreformen ved Helsefag hovedfag Studieretning Helsefremmende arbeid/helsepsykologi
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004) -
Innføring av nytt 1. semester kurs, PTEK100 Introduksjon til Petroleums- og Prosessteknologi
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)Bjørn Arntzen (Det matematisk- naturvitenskapelige fakultet) har ansvaret for et nytt 1.semesterkurs: Introduksjon til Petroleums- og Prosessteknologi, PTEK 100. Han beskriver hensikten med emnet og de valg som måtte taes ... -
Innhold [til UPED-skrift nr. 1/2004]
(Working paper, 2004) -
Innledning [til UPED-skrift nr. 1/2006]
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006) -
Interaction between supervisor and student - study of a meeting
(UPED-skrift nr. 1/2005, Working paper, 2005)This study was done as a part of a course in “Forskerveiledning på Master og PhD nivå”. The relationship between a supervisor and the student has been claimed as the variable that is most important for the research process ... -
Issues in postgraduate supervision – a gender aspect.
(UPED-skrift nr. ?/2006, Working paper, 2006)Reaching a good gender balance in tenure positions within scientific subjects is an important goal for the University of Bergen. Women are reasonably represented at a bachelor, master and PhD level, though the figures ... -
"It’s a question of TRUST" Evaluering av bruk av dataprogram i undervisningen på 100-nivå
(UPED-skrift nr. 1/2005, Working paper, 2005) -
Kafésamtale eller skolearbeid? Rapport fra et nølende forsøk på mer studentaktiv læring
(UPED-skrift, Working paper, 2014)