• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Faculty of Psychology
  • Department of Education
  • Department of Education
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Faculty of Psychology
  • Department of Education
  • Department of Education
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Samarbeid om fosterbarns skolegang

Liljegren, Marie Blænes
Master thesis
Thumbnail
Åpne
135634727.pdf (1.538Mb)
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/1956/15984
Utgivelsesdato
2015-06-24
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Department of Education [255]
Sammendrag
This thesis Cooperation around foster children's schooling" is about how caregivers facilitates for foster children's learning in interprofessional cooperation. Foster children master school at a lower level than other children, and there is a need for measures to be taken to improve the education of children under child welfare care. For this to work, successful interprofessional cooperation is required. Qualitative method and semi-structured interviews has been used in this research study. The study has a hermeneutical and constructivist approach. My goal is to shed light on cooperation around foster children's education in a broad perspective. Eight people with different roles and positions in the cooperation were interviewed to answer the research question: What characterizes the interviewee's experience of cooperation about foster children's schooling? Results show that the interviewees had diverse experiences. The fact that the experiences were varied shows a vulnerability in the cooperation around foster children's schooling. The varied experiences that are discussed in this research project deals with the experiences of the structure and framework, and the experiences of people's attitudes towards collaboration and attitudes to foster children in school.
 
Prosjektet «Samarbeid om fosterbarns skolegang» handler om hvordan omsorgspersoner rundt fosterbarn legger til rette for opplæringen. Det har vist seg at fosterbarn mestrer skolen på lavere nivå enn andre barn. Det er behovet for at samarbeidet rundt fungerer for at nødvendige tiltak, som har til siktemål å bedre opplæringen til barn under barnevernets omsorg, skal bli vellykket. Kvalitativ metode og semi-strukturert intervju har blitt tatt i bruk. Studiet har en hermeneutisk og konstruktivistisk tilnærming. Målet mitt er å belyse samarbeid om fosterbarns skolegang i et bredere perspektiv. I denne sammenheng ble 8 personer med ulik rolle og posisjon i samarbeidet, intervjuet for å besvare problemstillingen: Hva karakteriserer intervjupersonenes opplevelse av samarbeid om fosterbarns skolegang? Resultatet viser at intervjupersonene hadde varierte opplevelser. Det at opplevelsene er varierte viser til en sårbarhet i samarbeidet om fosterbarns skolegang. De varierte opplevelsene som blir diskutert i dette forskningsprosjektet omhandler opplevelser av struktur og rammer, samt opplevelser av samarbeidspartneres holdninger til samarbeid og innstilling til fosterbarn i skolen.
 
Utgiver
The University of Bergen
Opphavsrett
Copyright the Author. All rights reserved

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit