Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGrytdal, Audun
dc.date.accessioned2017-08-24T12:19:56Z
dc.date.available2017-08-24T12:19:56Z
dc.date.issued2017-06-30
dc.date.submitted2017-06-29T22:00:16Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1956/16409
dc.description.abstractDenne oppgaven ser på hvilke holdninger ulike aktører innenfor mediebransjen har til innholdsmarkedsføring. De ulike aktørene er journalister, salgsavdelingene til aviser, avisenes egne avdelinger for innholdsmarkedsføring, samt to aktører utenfor mediehusene, en fra reklamebransjen og en fra kommunikasjonsbransjen. Den siste tiden har innholdsmarkedsføring blitt mer populært, og brukt av redaksjonelle medier i større grad. Alle aktørene unntatt journalistene er positive til innholdsmarkedsføring. Journalistene er redd avisenes troverdighet er prisen for innholdsmarkedsføringen. Salgsavdelingene og avisenes avdelinger for innholdsmarkedsføring er også bekymret for troverdigheten til avisene om innholdsmarkedsføringen misbrukes. Dette er tegn på en institusjonell bevissthet om farene med innholdsmarkedsføring som aktørene utenfor mediehusene ikke deler.en_US
dc.language.isonobeng
dc.publisherThe University of Bergeneng
dc.subjecttroverdigheteng
dc.subjectinnholdsmarkedsføringeng
dc.subjectkvalitativ metodeeng
dc.subjectforskningsintervjuereng
dc.subjectdigitaliseringeng
dc.subjectmedieøkonomieng
dc.titleTroverdighet til salgs. En kvalitativ undersøkelse om holdninger til innholdsmarkedsføring i redaksjonelle mediereng
dc.typeMaster thesisen_US
dc.date.updated2017-06-29T22:00:16Z
dc.rights.holderCopyright the author. All rights reserved.en_US
dc.description.degreeMasteroppgave i medievitenskap
dc.description.localcodeMEVI350
dc.description.localcodeMASV-MEVI
dc.subject.nus735116eng
fs.subjectcodeMEVI350
fs.unitcode15-17-00


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel