• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Faculty of Mathematics and Natural Sciences
  • Department of Chemistry
  • Department of Chemistry
  • View Item
  •   Home
  • Faculty of Mathematics and Natural Sciences
  • Department of Chemistry
  • Department of Chemistry
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Spørsmål i en kjemilærebok: en studie av potensialer for dybdelæring på videregående skole

Nøkland, Maria
Master thesis
Thumbnail
View/Open
master thesis (484.8Kb)
URI
https://hdl.handle.net/1956/20616
Date
2019-07-30
Metadata
Show full item record
Collections
  • Department of Chemistry [246]
Abstract
Denne studien omhandler dybdelæring og hvordan dybdelæring kan se ut i praksis. Studien tar utgangspunkt i en revidert utgave av kjemi 1 bok, og analysen av tre tillegg fra denne boken danner hovedgrunnlaget i oppgaven. Funn fra analysen ble diskutert ut fra didaktisk teori og teori om dybdelæring. Funnene viste potensial for dybdelæring i alle tre tilleggene i grunnboken. Disse potensialene var begrenset, men ved tilrettelegging ved blant annet gruppearbeid, refleksjon, og krav om argumentasjon kan potensialene bli innfridd. Ut ifra studien finnes det implikasjoner jeg kan trekke ut for egen undervisning i som lektor i kjemi. Blant annet fokus på de grunnleggende ideene i et kapittel, viktigheten av elevenes faglige snakk og fokus på aktivering av forkunnskaper.
Publisher
The University of Bergen
Copyright
Copyright the Author. All rights reserved

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit