Blar i Department of Foreign Languages på emneord "interkulturell kompetanse"
Viser treff 1-4 av 4
-
Exploring traces of worldviews in literary texts in an EFL textbook
(Master thesis, 2020-06-20)Hovudmålet med denne masteroppgåva er å undersøkja livssyn i dei skjønnlitterære tekstane i Global Visions – ei lærebok for programfaget Internasjonal engelsk. Oppgåva byggjer på eit teoretisk rammeverk for livssynsanalyse ... -
Extremely relevant? Teachers’ reported beliefs on including the issue of radicalisation and violent extremism in the VG1 English teaching.
(Master thesis, 2023-05-29)På grunn av økt radikalisering blant norsk ungdom, har den norske regjeringene gitt skolene i oppdrag å ta opp radikalisering og voldelig ekstremisme som et tema i fag hvor det anses som relevant. Dagens læreplan i engelsk ... -
Go hard or Gone Home: Video games’ potentials for the promotion of Bildung in the Norwegian upper secondary EFL classroom. A Case Study.
(Master thesis, 2019-06-13)Norge, og store deler av verden, preges av en stadig teknologisk utvikling hvor nye digitale ressurser og oppfinnelser stadig tar mer plass i hverdagen. Helt siden de kom på 70-tallet har særlig videospill fått en stor ... -
Migrantnarrativer som interkulturell døråpner? En pilotanalyse av læreverktekster i fransk, italiensk og spansk
(Peer reviewed; Journal article, 2017)Artikkelen tar opp fremmedspråkenes formidling av interkulturell kompetanse, og hvordan denne er knyttet til skolens samlede danningsprosjekt. Artikkel-forfatterne diskuterer hvordan migrantnarrativer kan brukes som ...