dc.contributor.author | Holte, Jorun Merethe | |
dc.date.accessioned | 2009-10-22T09:22:49Z | |
dc.date.available | 2009-10-22T09:22:49Z | |
dc.date.issued | 2009-03-11 | eng |
dc.date.submitted | 2009-03-11 | eng |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/1956/3544 | |
dc.description.abstract | I 2003 ble barnekonvensjonen implementert i det norske lovverket. Barnekonvensjonens artikkel 12 slår fast at alle barn som er i stand til å danne seg mening i en sak skal få muligheten til å utrykke seg i alle saker som angår dem både på offentlig og privat arena. Lovendringen førte til at aldersgrensen for når barn skal delta ble senket fra 12 år til 7 år, noe som aktualiserer en rekke utfordringer knyttet til barns deltagelse. Denne masteroppgaven har sitt utspring i et forskningsprosjekt ”Barns medvirkning og barneperspektivets utforming og posisjon i moderne samfunn.” Prosjektets hovedsiktemål er å bidra til teori-danning når det gjelder barneperspektivet og modeller for barns medvirkning. Min masteroppgave er knyttet til prosjektets kvalitative studie og følgende problemstilling søkes besvart: Hvilke erfaringer og tanker har barn rundt egen deltagelse i skolen? | no_NO |
dc.format.extent | 971894 bytes | eng |
dc.format.mimetype | application/pdf | eng |
dc.language.iso | nob | eng |
dc.publisher | The University of Bergen | eng |
dc.title | Barns deltagelse i skolen - slik det fortoner seg fra barns synsvinkel | nob |
dc.type | Master thesis | |
dc.rights.holder | Copyright the author. All rights reserved | |
dc.rights.holder | The author | eng |
dc.description.localcode | MABARN350 | |
dc.description.localcode | MAPS-BARN | |
dc.subject.nus | 799999 | eng |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | nob |
fs.subjectcode | MABARN350 | |