Norsk musikkvideo: Reklame, kunst og dokumentar
dc.contributor.author | Skalle, Line Berger | eng |
dc.date.accessioned | 2012-08-09T12:17:01Z | |
dc.date.available | 2012-08-09T12:17:01Z | |
dc.date.issued | 2012-06-01 | eng |
dc.date.submitted | 2012-06-01 | eng |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1956/5941 | |
dc.description.abstract | Denne oppgaven sammenlikner musikkvideoene nominert til Spellemannsprisen og Biffs kåring av «Skandinavias beste musikkvideo». Fokuset i oppgaven ligger på norskproduserte musikkvideoer. Oppgaven er utformet som en kvalitativ tekstanalyse. I analysen er musikkvideoene delt inn etter tre kategorier: Kunst, dokumentar og reklame. Oppgaven viser at det finnes et skille mellom fokuseringen på artist og regissør i de to musikkvideokonkurransene. | en_US |
dc.format.extent | 1753355 bytes | eng |
dc.format.mimetype | application/pdf | eng |
dc.language.iso | nob | eng |
dc.publisher | The University of Bergen | eng |
dc.title | Norsk musikkvideo: Reklame, kunst og dokumentar | eng |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.description.localcode | MEVI350 | |
dc.description.localcode | MASV-MEVI | |
dc.subject.nus | 735116 | eng |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Media science and journalism: 310 | eng |
fs.subjectcode | MEVI350 |