Browsing Department of Information Science and Media Studies by Subject "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Biblioteks- og informasjonsvitenskap: 320"
Now showing items 1-9 of 9
-
Analogical Reuse of Object-Oriented Analysis Models
(Doctoral thesis, 2008-05-29)Software reuse involves using again software artifacts that have been successfully built before.To be successful with software reuse, techniques for reuse must be integrated into both theinformation system development ... -
An automated system to analyze system dynamics model
(Master thesis, 2004)For a very long time, software oriented to analyze system dynamics models using eigenvalue analysis technique was not more than a dream. System Dynamics has been hampered by the lack of such software used to analyze the ... -
Beefeater beslutningsstøttesystem. Læring av erfaring
(Master thesis, 2000)Hovedoppgaven er et bidrag i arbeidet med å øke forståelsen av hvordan beslutningsstøttesystemer eventuelt kan påvirke beslutningstageres måleffektivitet, gjennom å øke læringen av erfaring. Det er tatt utgangspunkt i et ... -
Det sosiale nettverket i en læringsplattform. En sosial nettverksanalyse av kommunikasjonen i Classfronter mellom elever og lærere i en videregående klasse
(Master thesis, 2006)Denne oppgaven tar for seg hvordan bruken av elektroniske kommunikasjonsverktøy i læringsplattformen Classfronter utgjør et elektronisk sosialt nettverk i en videregående grunnskoleklasse. Oppgaven beskriver strukturen til ... -
Heuristic evaluations of the accessibility of learning management systems (LMSs) as authoring tools for teachers
(Peer reviewed; Journal article, 2015-09-07)With the development of e-education and e-society it is important for information and communication systems and services to be equally accessible to all users, including people with disabilities. Learning management systems ... -
Hvilke organisatoriske, tekniske, relasjonelle og menneskelige forhold konstituerer voksne studenters tilgang til IKT-basert lærerutdanning?
(Master thesis, 2002)I denne hovedfagsoppgaven blir tre IKT-baserte lærerstudier beskrevet som aktivitetssystem, for å få kjenneskap til underliggende motsetninger. Et sosiokulturelt perspektiv blir lagt til grunn for undersøkelsen. Sentralt ... -
Utvikling av journalistsimulator i Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad - En studie av læringsmiljøets designprosess
(Master thesis, 2000)Vår tids utdanning er i stor endring. - Kunnskap er i dag lett tilgjengelig via mange forskjellige kanaler. Kunnskap tilføres via TV, film, datamaskiner, Internett, og via flere og bedre bøker enn noensinne. Media er for ...