dc.contributor.author | Luukko, Keijo | |
dc.contributor.author | Kettunen, Päivi | |
dc.date.accessioned | 2006-01-25T15:32:02Z | |
dc.date.available | 2006-01-25T15:32:02Z | |
dc.date.issued | 2005 | eng |
dc.identifier.issn | 0805-2557 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/1956/1053 | |
dc.description.abstract | Seksjon for anatomi og cellebiologi, institutt for biomedisin, tilbyr undervisning i human embryologi (fosterlære) til ulike studentgrupper som odontologi-, medisiner- og tannpleierstudenter. Undervisning er basert på forelesninger, og evaluering av studentenes kunnskaper/læring er basert på tradisjonell skriftlig eksamen og summativ vurdering. I denne artikkelen presenterer vi et opplegg for mer studentaktiv undervisnings- og eksamensform i embryologi, som er basert på mappeundervisning og der studentenes læring blir evaluert ved mappevurdering. Vi ønsker å fremme studentenes embryologilæring med denne studentaktiverende læringsform og innføring av mappevurdering. Dette opplegget kan i tillegg fleksibelt benyttes i embryologiundervisningen til økende antall studenter og studentgrupper av ulik størrelse og med forskjellig bakgrunn i det medisiniske fakultet. Samtidig får studentene bedre oppfølging og lærerne bedre tilbakemelding om studentenes læring. | no_NO |
dc.format.extent | 172249 bytes | eng |
dc.format.mimetype | application/pdf | eng |
dc.language.iso | nob | eng |
dc.publisher | Program for læringsforskning, Universitetet i Bergen | nob |
dc.relation.ispartofseries | UPED-skrift nr. 1/2005 | no |
dc.subject | Universitetspedagogikk | nob |
dc.title | Utvikling av undervisning i embryologi (fosterlære) for odontologistudentene ved Seksjon for Anatomi og Cellebiologi | nob |
dc.type | Working paper | |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Psykologi: 260 | nob |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | nob |