Blar i Department of Information Science and Media Studies på emneord "troverdighet"
Viser treff 1-4 av 4
-
Fødeseksjonen i hardt vær. En retorisk analyse av hvordan en organisasjon kan etablere sin troverdighet på sine nettsider.
(Master thesis, 2014-12-01)En analyse av hvordan en organisasjon kan presentere seg gjennom Internettets mange ulike kommunikasjonsformer. Fødeseksjonen har fått omfattende kritikk i media og fra Fylkeslegen. På bakgrunn av den spesielle retoriske ... -
Innholdsmarkedsføring: status quo. En kvalitativ studie om innholdsmarkedsføring og institusjonell troverdighet
(Master thesis, 2017-06-30)Denne oppgaven omhandler forholdet mellom reklame og journalistikk i norske nettaviser, med innholdsmarkedsføring som utgangspunkt. Innholdsmarkedsføring er ikke en ny form for reklame, men måten det presenteres på i ... -
Kan de ikke bare bli enige? En resepsjonsstudie om eksperters troverdighet når de uttaler seg motstridende i media, og hvordan dette henger sammen med tilliten til eksperter generelt.
(Master thesis, 2016-05-18)Eksperter regnes som særlig troverdige kilder. Samtidig hender det rett som det er at eksperter er uenige og uttaler seg motstridende i media. Hva gjør dette med ekspertenes troverdighet og tilliten til dem? Denne ... -
Troverdighet til salgs. En kvalitativ undersøkelse om holdninger til innholdsmarkedsføring i redaksjonelle medier
(Master thesis, 2017-06-30)Denne oppgaven ser på hvilke holdninger ulike aktører innenfor mediebransjen har til innholdsmarkedsføring. De ulike aktørene er journalister, salgsavdelingene til aviser, avisenes egne avdelinger for innholdsmarkedsføring, ...