dc.contributor.author | Halvorsen, Øyvind Wiik | |
dc.date.accessioned | 2021-11-25T07:28:41Z | |
dc.date.available | 2021-11-25T07:28:41Z | |
dc.date.created | 2021-11-24T08:24:30Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.issn | 2535-8219 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2831365 | |
dc.description.abstract | Denne artikkelen legg eit dialogisk og sosiokulturelt perspektiv til grunn for å undersøkje tilhøvet mellom fagleg identitet og læraraktørskap (teacher agency). Eitt intervju med ein norsklærarar i vidaregåande skule vert analysert som døme på korleis lærarar forhandlar fagleg identitet mellom personlege erfaringar og sosiale språk og talesjangrar som vert tilbydde av røyster i læraren sin sosiokulturelle kontekst. Tilhøvet mellom dei ulike røystene kan verte forstått som ei produktiv spenning der læraren aktivt tek stilling til moglege norsklærar-posisjonar. Analysen syner korleis læraren utøver aktørskap ved å påverke eigen norsklæraridentitet, samstundes som læraren si gradvise erkjenning av eigen fagleg identitet vert ein ressurs for å gi retning til lærarverksemda. Artikkelen framhevar slik fagleg identitet, sosiale språk og talesjangrar si rolle i å forme læraraktørskap samt korleis fagleg identitet og aktørskap er knytt til lærarprofesjonalitet. | en_US |
dc.language.iso | nno | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no | * |
dc.title | Faglege identitetsforhandlingar i ein fleirstemmig norsklærarrøyndom | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2021 The Author(s) | en_US |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.5617/adno.7889 | |
dc.identifier.cristin | 1958190 | |
dc.source.journal | Acta Didactica Norden (ADNO) | en_US |
dc.identifier.citation | Acta Didactica Norden (ADNO). 2021, 15 (2) | en_US |
dc.source.volume | 15 | en_US |
dc.source.issue | 2 | en_US |