Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRiese, Hanne
dc.contributor.authorHarlap, Yael
dc.date.accessioned2022-04-06T12:46:28Z
dc.date.available2022-04-06T12:46:28Z
dc.date.created2020-10-27T09:10:20Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2387-5739
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2990261
dc.description.abstractSpråklige konstruksjoner bærer med seg forestillinger om tilhørighet og verdi, så vel som avvik og underordning. Denne artikkelen bygger på funn fra analyser av dialoger mellom studenter og forelesere i fire bacheloremner ved to norske universitet. Vi viser hvordan dialogene produserer forestillinger om det norske som setter grenser for tilhørighet og rasialiserer deler av befolkningen. Med utgangspunkt i funnene diskuterer artikkelen utdanningssystemets rolle i å utfordre diskursivt konstruerte maktstrukturer.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNOASPen_US
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no*
dc.titleUtdanning, rasialisering og tilhørighetens grenseren_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderCopyright 2021 The Author(s)en_US
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1
dc.identifier.doi10.23865/ntpk.v7.2048
dc.identifier.cristin1842501
dc.source.journalNordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikken_US
dc.source.pagenumber132-146en_US
dc.identifier.citationNordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk. 2021, 7, 132-146.en_US
dc.source.volume7en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal