dc.contributor.author | Olsen, Ole Johnny | eng |
dc.date.accessioned | 2015-07-17T08:23:32Z | |
dc.date.available | 2015-07-17T08:23:32Z | |
dc.date.issued | 1993 | |
dc.identifier.issn | 0029-2052 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/1956/10155 | |
dc.description.abstract | Kvalitetsutvikling forutsetter oppfatninger om hva som skal utvikles, og hvordan. Om målet for yrkesutdanningen er faglig kompetente, sjølvstendige og kreative individer, kan utvikling av en erfaringsbasert yrkespedagogikk være et viktig ledd for å oppnå en slik målsetning. Her blir det drøftet noen betingelser for en slik yrkespedagogisk utvikling. Først diskuteres den økte anerkjennelsen av "den praktiske kunnskapens" betydning, deretter spørsmålet om fagopplæringens "renessanse". Avslutningsvis presenteres et samfunnsorientert og yrkessosiologisk perspektiv på forming av yrkespedagogens samlede kvalifikasjoner. | en_US |
dc.language.iso | nob | eng |
dc.publisher | Universitetsforlaget | eng |
dc.title | Kvalitet i yrkesutdanningen? Utviklingsbetingelser for en erfaringsbasert yrkespedagogikk | eng |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | |
dc.rights.holder | Copyright Universitetsforlaget | en_US |
dc.identifier.cristin | 386442 | |
dc.source.journal | Norsk pedagogisk tidsskrift | |
dc.source.40 | 77 | |
dc.source.14 | 6 | |
dc.source.pagenumber | 330-341 | |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Sosiologi: 220 | eng |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | no |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Sosiologi: 220 | no |