Browsing Publication series by Title
Now showing items 45-64 of 610
-
Borgund på Sunnmøre: de eldste konstruksjonene
(Universitetet i Bergen, Arkeologiske Skrifter (UBAS), Chapter; Peer reviewed, 2005) -
Bosetning på Torgårdsletta, Trondheim og Egge, Steinkjer, Et innlegg i diskusjonen om den norske gårdens opprinnelse
(UBAS - Universitetet i Bergen Arkeologiske Skrifter, Chapter; Peer reviewed, 2013) -
Botanikken som vitenskap i Bergen
(Årbok for Universitetsmuseet i Bergen;25, Chapter, 2020-12)I år (2020) markeres 950 års-jubiléet for grunnleggelsen av Bergen, byen som offisielt er «rhododendronens by». Det kan være passende å se på hvordan botanikken utviklet seg her i løpet av århundrene. -
Botaniske hager går sammen for å stanse utryddelsen av arter: Global Conservation Consortium for Erica (lyng)
(Journal article, 2022-12) -
Bridge-ins. About building bridges at the beginning of a language lesson
(UPED-skrift, Working paper, 2015) -
Bruk av aktive læringsformer og e-læringsverktøy i Arbeidsmedisin ved UIB
(UPED-skrift, Working paper, 2016) -
Bruk av BOPPS-modellen i undervisning av medisin-studenter
(UPED-skrift, Working paper, 2015) -
Bruk av eksperiment i undervisningsopplegg fokusert på livsstilsintervensjoner i undervisning for legestudenter
(UPED-skrift, Working paper, 2018) -
Bruk av Power Lab systemet i nevrofysiologi kurset ved seksjon for fysiologi
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Elhoucine Messaoudi beskriver hvordan et IKT basert undervisningsprogram (Power lab systemet - PLS) kan være et godt alternativ til bruk av forsøksdyr (frosk og rotter) i laboratoriekurs innen nevrofysiologi. Han beskriver ... -
Bruk av simulatorer og roboter i trening og opplæring innen medisin
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Increasing interest in patient safety and shortage in training possibilities for new surgeons draw attention to new possibilities for aquiring requested comptetence and skills. In addition, advanced technology and sofisticated ... -
Bruk av studentaktiviserende virkemidler og integrering av BOPPPS-modellen i undervisning av masterstudenter
(UPED-skrift, Working paper, 2016) -
Brunchorsts pil, og andre opprinnelige elementer i Muséhagen
(Journal article, 2020-05) -
Building an inclusive classroom – a blended course in Nuclear Medicine
(UPED-skrift; 2018/7, Working paper, 2018)Nuclear medicine (NM) has been taught in the medical program at the University of Bergen (UiB) since 2006. The new curriculum “Medisin 2015” introduced e-learning/blended learning based on UiB’s new learning management ... -
The Building Stones from the Vanished Medieval Church at Onarheim, Tysnes, Hordaland County in Western Norway: Provenancing Chlorite Schist and Soapstone
(UBAS - University of Bergen Archaeological Series, Chapter; Peer reviewed, 2017-08)This study centres on the provenance of soapstone and chlorite schist building stones at Onarheim church, 50 km south of Bergen and also provides geochemical results that are of key interest in further studies of Norwegian ... -
Buksbom i gamle hager
(Journal article, 2018-05) -
Bunndekor på spannformede leirkar - pynt, produksjonsmerke eller symbol?
(Universitetet i Bergen, Arkeologiske Skrifter (UBAS), Chapter; Peer reviewed, 2005) -
Can the European Union 2020 Strategy Deliver on Social Inclusion?
(Global Challenges - Working Paper Series, Working paper, 2017-06-30)In 2010, amidst the financial and sovereign debt crisis, the launching of a novel European strategy for “smart, sustainable and inclusive growth” signalled a significant step in the European coordination strategies for ... -
Case based learning in orthodontic undergraduate education. A pilot study at fourth-year dental students, in Bergen.
(UPED-skrift, Working paper, 2016)Theoretical teaching in orthodontic education is based on traditional lectures. The aim of the present pilot study was to evaluate students’ perceptions after a case-based learning attempt. Forty-two fourth grade dental ... -
Challenging an old theory – Portable X-ray fluorescence (pXRF) analyses of greenstone adzes in Rogaland, southwestern Norway
(UBAS – Universitetet i Bergen Arkeologiske Skrifter;12, Chapter; Peer reviewed, 2022)The first large scale regional provenance analysis of greenstone and diabase adzes in western Norway was undertaken forty years ago. The study identified two social territories, which have been central in Norwegian archaeology ...