Browsing Master theses by Subject "752113"
Now showing items 1-10 of 10
-
Adaptive radiation therapy treatment for patients with locally advanced non-small cell lung cancer
(Master thesis, 2023-06-01)For locally advanced non-small cell lung cancer (LA-NSCLC) the current state-of-the-art treatment is intensity modulated radiation therapy (IMRT) using photons. Radiation therapy of LA-NSCLC can be challenging because of ... -
Bruk av ustrukturerte fysikkoppgaver i undervisning
(Master thesis, 2021-06-01)Med læreplanreformen betegnet som fagfornyelsen skal det i fysikkundervisningen legges opp til at elevene får drive med utforskning. Dette medfører blant annet at dybdelæring og muntlige ferdigheter blir sentrale satsingsområder ... -
Dosimetric comparison of intensity-modulated proton therapy and proton arc therapy for pediatric ependymoma
(Master thesis, 2023-06-01) -
Elevers fremvisning av naturvitenskaplige praksiser og tenkemåter i møtet med PISA-oppgaver
(Master thesis, 2019-06-20) -
Elevers kritiske tenkning i faglige dialoger
(Master thesis, 2019-12)Formålet med masteroppgaven er å undersøke elevers praktiserte kritiske tenkning i dialoger der de vurderer informasjon og skal utvikle faglig forståelse. Det er blitt gjort lydopptak av gruppearbeid i en 10. klasse fra ... -
Elevers tolkning av spørsmål knyttet til utforskende arbeidsmåter i PISA-spørreundersøkelsen
(Master thesis, 2019-06-20)Formålet med denne masteroppgaven er å undersøke hvordan norske elever tolker spørsmål i PISA-spørreundersøkelsen knyttet til konstruktet utforskende arbeidsmåter. Det ble gjennomført fire gruppeintervju med totalt 15 ... -
Problemløsende oppgaver på prøver i programfaget fysikk - Utvikling av en taksonomi og læreres vurderinger for valg av oppgaver
(Master thesis, 2019-06-18)Prosjektet tar for seg utvikling av en taksonomi for problemløsende oppgaver i programfaget fysikk, samt en kategorisering av læreres begrunnelser for valg av oppgaver. L. W. Anderson og Krathwohl (2001) har videreutviklet ... -
Student discussions during Peer Instruction lectures in physics: do students follow the given rules for discussion?
(Master thesis, 2022-12-20)In modern physics education, Peer Instruction has been established as an excellent method of effectively engaging students in the course material. In Peer Instruction lectures, students are introduced to a conceptual ... -
Utvikling av kjennetegn på elevers måloppnåelse innen kritisk tenkning i naturfag
(Master thesis, 2020-12-20)Fagfornyelsen har et fokus på kritisk tenkning (Kunnskapsdepartementet, 2017). I den sammenheng ønsker jeg å utvikle et verktøy til kritisk tenkning som både elever og lærere kan ta i bruk. Jeg har utviklet kjennetegn på ...