Valkampen – ei journalistisk høgtid. Korleis dekka journalistar stortingsvalet i 2017, og kva meiner dei sjølve om denne dekkinga i etterkant?
Master thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/1956/20275Utgivelsesdato
2019-01-12Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Journalistar har ei viktig samfunnsrolle, men denne rolla er under press. Det er viktigare enn nokon gang at journalistar oppfyller sin samfunnskontrakt, der dei sørger for å oppretthalda funksjonen som den fjerde statsmakt i det politiske systemet. Oppgåva undersøker korleis norske journalistar dekka stortingsvalet i 2017, og kva dei sjølve meiner om denne dekkinga. For å finna svar på dette blei metodane kritisk diskursanalyse, semistrukturerte kvalitative intervju og ei spørjeundersøking nytta. Funna viser at journalistar er personfokuserte, og nyttar flittig namn på politikarane direkte i sakene. Ei utfordring er at journalistane er ei homogen gruppe, der bakgrunnen påverkar dei redaksjonelle vala. Det kan oppstå konfliktar i ein kommunikasjonssituasjon mellom lesar, kjelde og journalist. Språket viser seg å vera ein brubyggjar i kommunikasjonen, men kan også nyttast som eit maktmiddel. I dekkinga av stortingsvalet meiner journalistane sjølve at dekkinga av valkampen var god, og at samfunnsoppdraget blei utført.