Browsing UPED-skrift by Title
Now showing items 138-146 of 146
-
Veiledersamtale
(UPED-skrift nr. ?/2006, Working paper, 2006)I denne artikkelen vil jeg sammenfatte tanker og erfaringer som jeg har hatt i forbindelse med en organisert samtale med de studenter som jeg veileder eller har veiledet, enten til hovedfag/mastergrad, til doktorgrad eller ... -
Veiledning av dr. grads kandidater ved Seksjon for sykepleievitenskap-viktige aspekter i samarbeidet mellom veileder og kandidat-kompetanseforventning
(Lecture, 2004)Målsettingen i reglement for PhD-veiledning ved UiB (2003) fremhever at veiledning skal være individuell og foregå jevnlig. Veiledningsprosessen kan inndeles i ulike faser og kan forstås i form av ulike modeller som ... -
Veiledning i klinisk forskning under spesialistutdanning: Dilemma og muligheter
(UPED-skrift nr. ?/2006, Working paper, 2006)Artikkelen ser på tiltak og løsninger for å gi spesialistkandidater muligheter og anledning til å drive klinisk forskning ved Kirurgisk Service Klinikk (KSK), Hode Hals seksjonen, Haukeland Sykehus -
Veiledningsforholdet - samtaler om forventninger, prosess og struktur
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Jonny Hesthammer beskriver grundig hvordan de har brukt problembasert læring (PBL) som pedagogisk tilnærming kombinert med avansert IKT læringsmateriell og feltstudier i et ekskursjonsbasert kurs til Utah, USA. Studentevalueringer ... -
Vi synger og vi ler - og lærer russisk: nye genrer i språkundervisningen
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Ingunn Lunde introduserer to nye genrer i språkundervisning i russisk: fremføring av russiske sanger samt dramatisering av anektdoter. På den måten får studentene både god uttale, økt ordforråd og et innblikk i en viktig ... -
"We learned more from a three-minute record than we ever learned in school"
(UPED-skrift nr. 1/2005, Working paper, 2005)The main question of this essay is: To which extent is the fact that we live in an information and media society consequential for the ways teaching is done in media studies? More precisely: How should media products be ... -
Å fremme en kritisk forståelse av global utvikling: Strategier for interaktiv læring i en heterogen studentgruppe
(UPED-skrift, Working paper, 2018) -
Å få studentane i tale. Rapport frå eit intervju- og utvalsbasert evalueringsopplegg for emnet HIS102, våren 2019
(UPED-skrift, Working paper, 2019-06) -
Å lære å gi og motta konstruktiv kritikk gjennom medstudentvurdering
(UPED-skrift nr.1/2006, Working paper, 2006)Jill Walker har tatt i bruk medstudentvurdering, der studenter i samme kurs vurderer utkast til hverandres oppgaver og der vurderingen teller 40% av den endelige karakterfastsettelsen. Hun beskriver grundig hva studentene ...