Blar i UPED-skrift på tittel
Viser treff 124-143 av 146
-
Supervision of master’s students across borders
(UPED-skrift, Working paper, 2019-09) -
Teaching Hegel’s Phenomenology of Spirit to Undergraduates
(UPED-skrift, Working paper, 2018) -
Teaching method delivery: implementation of in-class student active learning
(UPED-skrift, Working paper, 2018) -
Teaching Nuclear Medicine
(UPED-skrift; 2020/10, Working paper, 2020)Nuclear medicine (NM) has been taught in the medical program at the University of Bergen (UiB) since 2006. Despite many incremental improvements in content delivery including a full set of online lectures since 2006, my ... -
Undervisning i barne- og ungdomspsykiatri i medisinstudiet. En sammenligning mellom universitetene i Oslo, Bergen, Trondheim og Tromsø
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)Eli Sørensen (Det medisinske fakultet) har gjort en sammenligning mellom universitetene i Oslo, Bergen, Trondheim og Tromsø når det gjelder undervisning i barne- og ungdomspsykiatri i medisinstudiet. Hun finner at det er ... -
Undervisningsvideoer med simulert pasient – produksjon og bruk
(UPED-skrift, Working paper, 2018) -
Use of active learning techniques in the teaching of surface and colloid science in a small class setting
(UPED-skrift, Working paper, 2015) -
Use of alternative tools in the teaching of diabetes mellitus and obesity for improved learning outcome
(UPED-skrift, Working paper, 2016-08) -
Utdanningsmodul i molekylærpatologi for leger som spesialiserer seg i patologifaget
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004) -
Utvidelse av psykologrollen i møtet med teknologi
(UPED-skrift, Working paper, 2018) -
Utvikling av undervisning i embryologi (fosterlære) for odontologistudentene ved Seksjon for Anatomi og Cellebiologi
(UPED-skrift nr. 1/2005, Working paper, 2005)Seksjon for anatomi og cellebiologi, institutt for biomedisin, tilbyr undervisning i human embryologi (fosterlære) til ulike studentgrupper som odontologi-, medisiner- og tannpleierstudenter. Undervisning er basert på ... -
Utvikling og evaluering av ny kollokvieordning i Grunnstoffenes kjemi (KJEM120)
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Vidar Jensen rapporterer på hvordan han har utviklet kollokvieundervisningen i sitt fag (KJEM120) for å gi studenter tettere oppfølging underveis i semesteret. Faget har nå krav om fem obligatoriske fremmøter med innlevering ... -
Utvikling og læring i emnet MAR211 Marin floristikk og faunistikk
(UPED-skrift nr. 1/2005, Working paper, 2005)The course MAR212 Marine floristics and faunistics is compulsory for master students of the Master's Programme in Marine Biology - Marine Biodiversity, at the University of Bergen. It is offered as a field course during ... -
Veiledersamtale
(UPED-skrift nr. ?/2006, Working paper, 2006)I denne artikkelen vil jeg sammenfatte tanker og erfaringer som jeg har hatt i forbindelse med en organisert samtale med de studenter som jeg veileder eller har veiledet, enten til hovedfag/mastergrad, til doktorgrad eller ... -
Veiledning av dr. grads kandidater ved Seksjon for sykepleievitenskap-viktige aspekter i samarbeidet mellom veileder og kandidat-kompetanseforventning
(Lecture, 2004)Målsettingen i reglement for PhD-veiledning ved UiB (2003) fremhever at veiledning skal være individuell og foregå jevnlig. Veiledningsprosessen kan inndeles i ulike faser og kan forstås i form av ulike modeller som ... -
Veiledning i klinisk forskning under spesialistutdanning: Dilemma og muligheter
(UPED-skrift nr. ?/2006, Working paper, 2006)Artikkelen ser på tiltak og løsninger for å gi spesialistkandidater muligheter og anledning til å drive klinisk forskning ved Kirurgisk Service Klinikk (KSK), Hode Hals seksjonen, Haukeland Sykehus -
Veiledningsforholdet - samtaler om forventninger, prosess og struktur
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Jonny Hesthammer beskriver grundig hvordan de har brukt problembasert læring (PBL) som pedagogisk tilnærming kombinert med avansert IKT læringsmateriell og feltstudier i et ekskursjonsbasert kurs til Utah, USA. Studentevalueringer ... -
Vi synger og vi ler - og lærer russisk: nye genrer i språkundervisningen
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Ingunn Lunde introduserer to nye genrer i språkundervisning i russisk: fremføring av russiske sanger samt dramatisering av anektdoter. På den måten får studentene både god uttale, økt ordforråd og et innblikk i en viktig ... -
"We learned more from a three-minute record than we ever learned in school"
(UPED-skrift nr. 1/2005, Working paper, 2005)The main question of this essay is: To which extent is the fact that we live in an information and media society consequential for the ways teaching is done in media studies? More precisely: How should media products be ...