Blar i Department of Information Science and Media Studies på tittel
Viser treff 864-883 av 1059
-
Smarttelefon i museet. Et studie av design for brukeropplevelse
(Master thesis, 2012-12-02)Smarttelefoner er i vinden som aldri før, og mange museer har allerede tatt denne teknologien i bruk for å berike museumsopplevelsen. Ved å innføre mobilteknologi i museet kan man fremme dets potensiale som sted for læring, ... -
Smarttelefonen som ein del av konsertopplevinga
(Master thesis, 2022-06-01)Smarttelefonen er ein integrert del av kvardagslivet vårt og me brukar den til fleire praktiske formål, og upraktiske. I kvardagen blir smarttelefonen hylla fordi den har fleire bruksområder, men samtidig kan den bli slakta ... -
Snapchat - sosiale mediers backstage
(Master thesis, 2018-06-16)Denne oppgaven handler om hvordan 10 unge kvinner i alderen 20-24 bruker appen Snapchat sin funksjon My Story som en backstage i sosiale medier. Funksjonen tillater brukerne å dele bilder med sine kontakter, og bildene ... -
Snapchat-journalistikken
(Master thesis, 2019-06-19)23. januar 2017 dukket VG opp på Snapchat. De var da det første nordiske mediehuset som hadde inngått en avtale med Snapchat Discover. Hvorfor satser VG på Snapchat og hvordan ser det journalistiske produktet ut når det ... -
Sneak teaching bridge. From learning domain to game mechanics
(Master thesis, 2014-06-01)This thesis describes the study Sneak Teaching Bridge, which addresses the curiosity for games that have the intention to teach without the player noticing. These type of games were named Sneak Teaching Games and formed ... -
The social dilemma in artificial intelligence development and why we have to solve it
(Journal article; Peer reviewed, 2021)While the demand for ethical artificial intelligence (AI) systems increases, the number of unethical uses of AI accelerates, even though there is no shortage of ethical guidelines. We argue that a possible underlying cause ... -
Social network sites as arenas for public discourse : - perception, participation and experience
(Doctoral thesis, 2022-02-03)Social network sites (SNS) and Facebook, in particular, are often discussed and referred to as public spaces in popular discourse, by politicians and the media and are often theorised as such in the research literature. ... -
A sociocultural approach to study public connection across and beyond media: The example of Norway
(Peer reviewed; Journal article, 2017)This article presents an approach to cross-media use analysis suited to answering the question of how citizens from different sociocultural groups experience their freedom of information. The approach is based on normative ... -
Software estimation process: a comparison of the estimation practice between Norway and Spain
(Master thesis, 2014-12-01)This research presents a comparative study regarding the current state of the software estimation practice in Norway and Spain. A survey was conducted within the software in- dustry in both countries, and the results are ... -
A software reference architecture for journalistic knowledge platforms
(Journal article; Peer reviewed, 2023)Newsrooms and journalists today rely on many different artificial-intelligence, big-data and knowledge-based systems to support efficient and high-quality journalism. However, making the different systems work together ... -
SOLID Pods for social media
(Master thesis, 2023-05-31) -
Som i et speil i en gåte. Et møte mellom nyhetsjournalistikken og komikkens formspråk
(Master thesis, 2005) -
SoundXplore - et lyd- og lokasjonsbasert medium for smartklokke
(Master thesis, 2016-12-01)Med den voksende interessen rundt lokasjonsbaserte applikasjoner og fremmarsjen til smartklokker tar dette prosjektet sikte på å utforske en ny måte å presentere brukergenerert innhold. I dette prosjektet er det utviklet ... -
SPILLEREN OG DEN PLAGEDE HELTEN - En analyse av samspillet mellom karakterisering og handlingsrom i actioneventyrspill
(Master thesis, 2023-06-02)Spillmediet kombinerer historiefortelling med spilleren sitt handlingsrom. Dette masterprosjektet undersøker samspillet mellom karakteren i fortellingen, og karakteren som spilleren kontrollerer. Ved å ta utgangspunkt i ... -
Spilljournalistiske utfordringer - Diskurser om spilljournalistikkens rolle og utfordringer
(Master thesis, 2010-06-01)Denne oppgaven tar for seg den relativt nye journalistiske sjangeren spilljournalistikk. I tilknytning til at dataspill de seneste årene har blitt et av de raskest voksende mediene i kultur- og underholdningsbransjen, har ... -
SPIM – Secure Person Identification Module. Hvordan kan IT bistå til sikker identifikasjon og gjenkjennelse av personer i klinisk forskning (Clinical Trials) i lavinntektsland?
(Master thesis, 2008-05-30)God, kvalitetssikret forskning i lavressurs omgivelser krever gode metoder som oppfyller internasjonale lover og reguleringer. En av utfordringene er å sørge for en sikker og pålitelig registrering og identifisering av ... -
Sport, Media og Sponsing - Ein studie av sponsorfeltets logikk i lys av symbiosen mellom sport og media
(Master thesis, 2010-12-01)Målet med oppgåva har vore å kartlegge sponsorfeltets funksjonalitet og dynamikk i høve kva som utløyser sponsorverdi. Eg har avdekka korleis symbiosen mellom sport og media har innverknad på dei ulike aktørane på ... -
Sports broadcasting:an accelerator of business integration in the media industry
(Peer reviewed; Journal article, 2011)The present article analyses how various forms of business integrations, combined with technology innovation, have affected the sports broadcasting market in Norway. Interviews with representatives of Norwegian TV broadcasters ... -
Sportsmannen i dress - Representasjonen av sportsfenomenet Sven Magnus Øen Carlsen i norsk populærpresse: En diskursanalyse
(Master thesis, 2014-05-15)I denne oppgaven har jeg undersøkt representasjonen av sportsfenomenet Magnus Carlsen i norsk populæpresse. Oppgaven forholder seg som et dybdestudie der jeg gjør bruk av en diskursanalytisk tilnærming for å anskueliggjøre ...