• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Department of Sociology på tittel 
  •   Hjem
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Sociology
  • Department of Sociology
  • Blar i Department of Sociology på tittel
  •   Hjem
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Sociology
  • Department of Sociology
  • Blar i Department of Sociology på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Department of Sociology på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 17-36 av 382

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Bakgrunn for bruk av betalt leksehjelp i videregående skole: En kvalitativ studie av elever og foreldre 

      Hill, Rebecca Lill-Anne (Master thesis, 2017)
      Denne studien utforsker bakgrunnen for bruk av betalt leksehjelp blant elever på videregående skole. Det finnes lite forskning på dette fenomenet i Norge. Tidligere forskning har undersøkt utbredelse og implikasjoner av ...
    • Barnehagekvalitet: En sosiologisk studie av hvordan barnehageansatte ser på kvalitet, barn og rammene til barnehagen 

      Bratholmen, Nadine Viktoria Lunde (Master thesis, 2016-06-29)
      Denne studien ser nærmere på ulike aspekter av barnehagekvalitet og hvordan den forstås av ansatte i barnehager. I lengre tid har utbygginger av barnehageplasser vært hovedfokus, men i de senere årene igjen har det fått ...
    • Barnfrihet: Hvorfor ønsker noen ikke å ha barn? 

      Andersen, Melissa Geelmuyden (Journal article; Peer reviewed, 2022)
      Denne artikkelen handler om hva som gjør at noen mennesker ønsker å være barnfri. Betegnelsen «barnfri» er ment å beskrive personer som lever uten barn fordi de ønsker eller har valgt det selv. Datamaterialet er åtte ...
    • Bekymring og kartlegging. En kvalitativ studie av lærere, kartleggingsprøver og bekymring i 1-4 trinn. 

      Svensen, Henrik Netland (Master thesis, 2018-08-30)
      Denne oppgaven tar sikte på å gi en sosiologisk analyse av kartleggingsprøver på 1-4 trinn på barneskolen. Med dette ønsker jeg å vise hvordan kartleggingsprøver er med på å skape sosiale realiteter gjennom i et sett ulike ...
    • Beredskapshjem - fra barnets ståsted. "En reise mellom stat, marked og familieomsorg" 

      Lidal, Jeanette (Master thesis, 2014-06-02)
      Denne oppgavens hovedformål er å utforske og diskutere hvordan unge voksne opplevde å tilbringe en periode av barndommen sin i et midlertidig hjem. I Norge har vi en utstrakt bruk av Beredskapshjem, og man ser at tallet ...
    • Blader til besvær? En studie av jenters lesepraksis 

      Sørensen, Kjersti Bakke (Master thesis, 2003)
    • Bygningsarbeideres holdninger til organisasjonsendring 

      Melcher, Marie Therese (Master thesis, 2004)
    • Capturing agency in different educational settings: A comparative study on youth perceptions of mobility-framing structures 

      Schlimbach, Tabea; Skrobanek, Jan; Kmiotek-Meier, Emilia; Vysotskaya, Volha (Peer reviewed; Journal article, 2019)
      The geographical mobility of young Europeans takes place within institutional realms that frame young people´s educational and vocational situations. These institutional framings provide unequal preconditions for going ...
    • The challenges of democratisation: the role of civilian society: ethics of asymmetrical relationships evolving from doing comparative studies in poverty research 

      Øyen, Else (Chapter, 1996)
    • CIRCULATION AT THE TOP: ELITES, SOCIAL MOBILITY AND INTERGENERATIONAL CAPITAL CONVERSION 

      Hjellbrekke, Johannes; Korsnes, Olav (Journal article; Peer reviewed, 2020)
      Despite calls for bridging the gap between the sociology of social class and the sociology of elites, there are few examples where this actually has been done. This article seeks to do so by applying approaches and ...
    • Class, Status, Closure. The Petropolis and Cultural Life 

      Jarness, Vegard (Doctoral thesis; Peer reviewed, 2013-05-24)
      This thesis concerns the correspondence between relations of social class and relations of social status. Dating back to the early days of the social sciences, the debate about class and status has been revitalised in the ...
    • Cleavage structures and school politics: a Rokkanian comparative-historical analysis 

      Sass, Katharina (Journal article; Peer reviewed, 2020)
      This paper explores comparatively and historically why Nordic andContinental welfare and education regimes differ in the degree ofcomprehensiveness of their primary and lower secondary schoolsystems. It analyses how school ...
    • Cleavages and Coalitions. Comprehensive School Reforms in Norway and North Rhine-Westphalia/Germany (1954-1979) 

      Sass, Katharina (Doctoral thesis, 2018-06-18)
      This study examines comprehensive school reforms in Norway and the German federal state of North Rhine-Westphalia (NRW) in the period from around 1954 to 1979 from a comparative-historical perspective. In both cases, great ...
    • A collective sigh of relief : Local reactions to the establishment of new asylum centers in Norway 

      Bygnes, Susanne (Peer reviewed; Journal article, 2019-03-25)
      This article investigates a mood change in local communities where new asylum seeker facilities were established in the wake of the “refugee crisis” in 2015. Whereas opinions in flux are often studied using quantitative ...
    • Comparative Research Programme on Poverty: International Social Science Council 

      Øyen, Else (Other, 1996)
      This profile of CROP was written by Else Øyen from the University of Bergen.
    • Comparing Welfare States and their Futures 

      Øyen, Else (Chapter, 1986)
    • Competing realities on the arena of social policy 

      Øyen, Else (Chapter, 1984)
    • Consequences of Deregulation and Organisational Restructuring on Job Content and Occupational Health in the Norwegian Electric Energy Sector 

      Godal, Kristine Fjone (Master thesis, 2004)
      The study, on which this thesis is based, is part of a larger research program entitled Work Design, Productivity and Health funded by the Norwegian Research Council as part of the Health in Working Life research program. ...
    • Constructions of the ideal elite employee: A content analysis of job advertisements for positions in the Norwegian upper class 

      Sølvberg, Lisa Maria Breistein (Journal article; Peer reviewed, 2021)
      Previous research has shown that the upper class has a high degree of self-recruitment. Simultaneously, research on job recruitment suggests that there has been an increase in the importance of ‘soft skills’. This article ...
    • The contradictory concepts of social exclusion and social inclusion 

      Øyen, Else (International Intstitute for Labour Studies United Nations Development Programme. Research Series, Chapter, 1997)

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit