Blar i UPED-skrift på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Psykologi: 260"
Viser treff 21-32 av 32
-
Opplæring medisinsk cellebiologi i en gruppe
(UPED-skrift nr. 1/2005, Working paper, 2005)To help students develop strategies for learning how to learn complex information in medical cell biology, a new module based on team working has been suggested in this report. The purpose of working in small groups is to ... -
Pedagogisk utviklingsarbeid ved Hemilsenteret;studenter og faglæreres erfaringer med Problembasert læring våren 2004
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Elisabeth Fosse og Ingrid Holsen beskriver hva problembasert læring (PBL) er og hvordan denne pedagogikken er tatt i bruk i to masterprogrammer ved HEMIL senteret. De har foretatt forskningsintervjuer med studenter og ... -
Sammenligning av eksisterende mastergradsveiledning ved Institutt for administrasjons- og organisasjonsvitenskap og Institutt for fysikk og teknologi
(UPED-skrift nr. 1/2005, Working paper, 2005)A comparative study of master thesis tutoring at two departments at the University of Bergen, Norway, i.e. Department of Administration and Organization Theory (Faculty of Social Sciences) and Department of Physics and ... -
Studentenes erfaring med veiledning. Semesteroppgaver for bedring av sluttkarakterer i MNF 115.
(UPED-skrift nr. 1/2005, Working paper, 2005)MNF 115 “Natural science perspective on sustainable development” is an inter-faculty course for about 50 students. The course normally gets high student rating on general content and lectures, but low rating on student ... -
Studenters nytte av et veiledningshefte i Investering og finansiering ved BI Stavanger
(UPED-skrift nr. 1/2005, Working paper, 2005) -
Utvikling av undervisning i embryologi (fosterlære) for odontologistudentene ved Seksjon for Anatomi og Cellebiologi
(UPED-skrift nr. 1/2005, Working paper, 2005)Seksjon for anatomi og cellebiologi, institutt for biomedisin, tilbyr undervisning i human embryologi (fosterlære) til ulike studentgrupper som odontologi-, medisiner- og tannpleierstudenter. Undervisning er basert på ... -
Utvikling og evaluering av ny kollokvieordning i Grunnstoffenes kjemi (KJEM120)
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Vidar Jensen rapporterer på hvordan han har utviklet kollokvieundervisningen i sitt fag (KJEM120) for å gi studenter tettere oppfølging underveis i semesteret. Faget har nå krav om fem obligatoriske fremmøter med innlevering ... -
Utvikling og læring i emnet MAR211 Marin floristikk og faunistikk
(UPED-skrift nr. 1/2005, Working paper, 2005)The course MAR212 Marine floristics and faunistics is compulsory for master students of the Master's Programme in Marine Biology - Marine Biodiversity, at the University of Bergen. It is offered as a field course during ... -
Veiledningsforholdet - samtaler om forventninger, prosess og struktur
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Jonny Hesthammer beskriver grundig hvordan de har brukt problembasert læring (PBL) som pedagogisk tilnærming kombinert med avansert IKT læringsmateriell og feltstudier i et ekskursjonsbasert kurs til Utah, USA. Studentevalueringer ... -
Vi synger og vi ler - og lærer russisk: nye genrer i språkundervisningen
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Ingunn Lunde introduserer to nye genrer i språkundervisning i russisk: fremføring av russiske sanger samt dramatisering av anektdoter. På den måten får studentene både god uttale, økt ordforråd og et innblikk i en viktig ... -
"We learned more from a three-minute record than we ever learned in school"
(UPED-skrift nr. 1/2005, Working paper, 2005)The main question of this essay is: To which extent is the fact that we live in an information and media society consequential for the ways teaching is done in media studies? More precisely: How should media products be ... -
Å lære å gi og motta konstruktiv kritikk gjennom medstudentvurdering
(UPED-skrift nr.1/2006, Working paper, 2006)Jill Walker har tatt i bruk medstudentvurdering, der studenter i samme kurs vurderer utkast til hverandres oppgaver og der vurderingen teller 40% av den endelige karakterfastsettelsen. Hun beskriver grundig hva studentene ...