Blar i UPED-skrift på tittel
Viser treff 36-55 av 146
-
Erfaringer med vanlige problemer i veiledning Dialog etter modell av et rollespill
(UPED-skrift nr. 1/2005, Working paper, 2005) -
Essay om utforming av informasjonsskranker og undervisningsrom for et norsk fagbibliotek med fokus på det fysiske læringsrommet
(UPED-skrift, Working paper, 2020) -
Etablering av mastergradsstudium i Molekylærmedisin ved Medisinsk fakultet, Universitetet i Bergen
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)Pål Rasmus Njøstad (Det medisinske fakultet) tar for seg etableringen av et mastergradsstudium i molekylærmedisin ved Det medisinsk fakultet som et tredje program innen mastergraden i humanbiologiske fag. Han beskriver ... -
Evaluation of traditional versus case-based lecture satisfaction and learning outcomes in a Pediatrics course
(UPED-skrift, Working paper, 2017) -
Evaluering av nettbasert læringsportal ved Det Psykologiske Fakultet –Profesjonsstudiet, 3. semester.
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)LMS er en forkortelse for ”learning management system” og blir anvendt om systemer som administrerer nettbaserte undervisningstjenester for studenter, lærere og administratorer. Det Psykologiske Fakultet ved Universitetet ... -
Evaluering av studenters journalopptak og undersøkelse av barn ved innleggelse i barneavdeling
(UPED-skrift nr. ?/2006, Working paper, 2006)Hensikten med en pilotstudie som vi har gjort, var å utprøve en metode for å evaluere studentene i selve undersøkelsessituasjonen ved journalopptak. Vi ønsket å få fram ulike sider ved studentenes evne til å oppnå god ... -
Examen philosophicum – fra et historisk til et tematisk studium
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Lars Svendsen har skrevet ny lærebok for Examen philosophicum (spesielt tilpasset alfakurset på HF ved UiB) og redegjør for valget om å skrive boken med stoffet organisert tematisk heller enn som en historisk fortelling ... -
Experience in using a Learning Management System (Göteborgs Universitets Lärplattform - GUL) for integrated course design
(UPED-skrift, Working paper, 2015)Integrated course design needs a developed structure based on pedagogic principles in order to keep track of learning outcomes, assignments, learning resources and lectures. A Learning Management System (LMS) is tested for ... -
Experience with Group Supervision
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Supervision can take a few different forms. For example, it can be one-to-one supervision and it can also be group supervision. Group supervision is an important process within the scientific community. Many research groups ... -
An experiment to improve scientific communication skills amongst Norwegian students
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Hilary Birks summerer opp 15 års erfaring med en student-/stipendiat-/postdoc-/ kollegagruppe på Botanisk institutt. Hver 3. uke har de hatt lunsjmøter med faglige presentasjoner og livlige diskusjoner på engelsk. Hun viser ... -
Feedback for a better teaching - A general questionnaire to collect student ratings of teaching in Norwegian
(UPED-skrift, Working paper, 2015)The aim of the present work was to develop a Norwegian questionnaire for collecting student rating of teaching (SRT) at university level. For this purpose, an established international questionnaire (Trier Inventar zur ... -
Field courses in sedimentology; how to improve students logging and sketching skills
(UPED-skrift, Working paper, 2015) -
Forbedringsorientert individualisert studentevaluering ved Institutt for samfunnspsykologi
(UPED-skrift nr. 1/2005, Working paper, 2005) -
Fordypningskurs i palliativ medisin i medisinstudiet
(UPED-skrift, Working paper, 2016-10-07)Ny studieplan for medisinstudiet i Bergen åpner for fordypningskurs i utvalgte fag i elektive perioder i den kliniske delen av studiet. For å kunne planlegge et best mulig fordypningskurs i palliativ medisin ble det gjort ... -
Forskningsmøtene ved Seksjon for allmennmedisin
(UPED-skrift nr. 1/2005, Working paper, 2005)The structure and function of research meetings at the Section for General Practice at the University of Bergen are described in this article. The empirical basis is an interview with two participants, and results from ... -
Forskningsveiledning ved Geofysisk institutt, Universitetet i Bergen
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)A study was conducted of research supervision at the Geophysical Institute of the University of Bergen by means of two separate group interviews: one with 7 of the 26 Ph.D.students, and one with 3 of the 16 full-time ... -
Forslag til en løsning på rekrutteringsproblemet til vitenskapelige stillinger ved Det odontologiske fakultet i Bergen: Integrering av odontologisk forskning i den eksisterende forskerlinje ved Det medisinske fakultet i Bergen
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)Salah Osman Ibrahim (Det odontologiske fakultet) legger fram til diskusjon et forslag vedrørende rekrutteringsproblemet til den odontologiske forskningen. Forslaget innebærer organisering av et forskeropplæringstilbud for ... -
Förvätningar på och evalueringar av två katedrala undervisningsformer - direkt svar till föreläsaren från medicin studenter som läser kirurgi
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)Torbjørn Jonung (Det medisinske fakultet) har spurt to grupper studenter i ulike faser av medisinstudiet om hvilke forventninger de hadde til hans undervisning og hva de satte pris på / ville ha annerledes. Han reflekterer ... -
Fra monolog til dialog – et forsøk på å skape studentaktive forelesninger i et emne med mange studenter
(UPED-skrift, Working paper, 2020) -
Frafallsproblemet: Hvor blir det av studentene?
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)