• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
Browsing Department of Education by Subject 
  •   Home
  • Faculty of Psychology
  • Department of Education
  • Browsing Department of Education by Subject
  •   Home
  • Faculty of Psychology
  • Department of Education
  • Browsing Department of Education by Subject
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Department of Education by Subject "barnehage"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-7 of 7

  • title
  • issue date
  • submit date
  • author
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Barnehagelæreres forutsetninger for å ivareta barn med nedsatt hørsel 

      Stueland, Elina Leknes (Master thesis, 2023-05-30)
      Barn med nedsatt hørsel er en gruppe stadig flere barnehagelærere i ordinære barnehager møter i sin yrkestid. Dette er grunnet i at det nå er færre spesialiserte barnehager med egen tilrettelegging knyttet til hørsel og ...
    • Diskurser om barn i Rammeplanene for barnehager: 1996,2006 og 2017. 

      Backus, Helene Hauge (Master thesis, 2017-06-15)
      The main theme of this assignment is how the view of children is in “the Norwegian framework plans for the content and tasks of kindergartens” from 1996, 2006 and 2017. The problem statement of the assignment is as follows: ...
    • En kritisk diskursanalyse av barnehagelæreres profesjon 

      Jacobsen, Marianne Slethei (Master thesis, 2019-12-17)
      Denne studien undersøker hvilke diskurser som dominerer i beskrivelsen av barnehagelærerprofesjonen i et utvalg politiske dokumenter. Disse dokumentene er; to Meldinger til Stortinget; St. Meld. Nr. 24. (2012-2013). ...
    • En kvalitativ studie av barnehageansatte sin forståelse av relasjonen mellom lek, læring og undervisning i barnehagen 

      Engh, Anne Berit (Master thesis, 2020-06-26)
      Denne masteroppgaven er en kvalitativ studie med fokus på ulike barnehageansattes oppfatning om egen praksis innenfor lek, læring og undervisning i barnehagen. Formålet med oppgaven er å få innsikt i barnehageansattes ...
    • Gjer ein skilnad - Ei kvalitativ undersøking om barnehagelærarar sitt arbeid med tilrettelegging av det allmennpedagogiske tilbodet på småbarnsavdeling 

      Bjørndal, Linn Therese Malkenes (Master thesis, 2021-12-03)
      Føremålet med oppgåva er å finna ut korleis barnehagelærarar arbeider med å gje støtte i det allmennpedagogiske tilbodet til barn på småbarnsavdeling. Masteravhandlinga omhandlar barnehagelærarar sitt arbeid med tilrettelegging ...
    • «Jeg håper de forstår det samme som meg»: En kvalitativ intervjuundersøkelse av foresatte og pedagogiske lederes formening om hva barnehagens formål bør være på 0-3 års avdelinger. 

      Ådnanes, Hanne (Master thesis, 2021-05-14)
      Barnehagesektoren har i senere tid blitt omtalt innenfor en kvalitetsdiskurs både fra politisk hold og innen forskning. Kvalitet er et komplekst begrep som dessverre ofte praktiseres ut ifra en nyliberalistisk forståelse ...
    • Å henge teorien på praksisknaggen 

      Arnestad, Mathias (Master thesis, 2018-06-12)
      This master thesis focuses on students at the kindergarten teacher program, and their experience of practice as part of the study. I have completed a qualitative study, where nine students in their final year at the ...

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit
       

       

      Browse

      ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

      My Account

      Login

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit