Browsing Department of Information Science and Media Studies by Issue Date
Now showing items 1-20 of 910
-
Fortellinger om Golfkrigen. En analyse av NRKs TV-dekning
(Master thesis, 1993) -
Presseskikkens samtale - samtaleposisjonar for Norsk presseforbund sitt faglege utval. 1930-1972
(Doctoral thesis, 1999) -
Beefeater beslutningsstøttesystem. Læring av erfaring
(Master thesis, 2000)Hovedoppgaven er et bidrag i arbeidet med å øke forståelsen av hvordan beslutningsstøttesystemer eventuelt kan påvirke beslutningstageres måleffektivitet, gjennom å øke læringen av erfaring. Det er tatt utgangspunkt i et ... -
Utvikling av journalistsimulator i Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad - En studie av læringsmiljøets designprosess
(Master thesis, 2000)Vår tids utdanning er i stor endring. - Kunnskap er i dag lett tilgjengelig via mange forskjellige kanaler. Kunnskap tilføres via TV, film, datamaskiner, Internett, og via flere og bedre bøker enn noensinne. Media er for ... -
Nye forestilte fellesskap? En studie av relasjoner mellom mennesker som møtes i vIRCeligheten
(Master thesis, 2000) -
Lost Highway Inter Active - from linear analysis to interactivity
(Master thesis, 2000) -
Å betale. Penger som kommunikasjon
(Master thesis, 2001) -
A Simulation Model of the Interaction between Nitrogen and Oxygen levels Influenced by the Hydrodynamics in a Fjord using a System Dynamic Approach
(Master thesis, 2001)A simulation model of the interaction between nitrogen and oxygen levels influenced by the hydrodynamics in a fjord is developed, using a system dynamic approach. The purpose of the project is to identify the main variables ... -
"Mediedramatikere" og "verdikommisærer" En studie av pressedekningen av Verdikommisjonen
(Master thesis, 2002) -
Sikkerhet som troll av eske - abstrakte misbruksmønstre. En ny tilnærming til sikkerhetskrav
(Master thesis, 2002) -
Hvilke organisatoriske, tekniske, relasjonelle og menneskelige forhold konstituerer voksne studenters tilgang til IKT-basert lærerutdanning?
(Master thesis, 2002)I denne hovedfagsoppgaven blir tre IKT-baserte lærerstudier beskrevet som aktivitetssystem, for å få kjenneskap til underliggende motsetninger. Et sosiokulturelt perspektiv blir lagt til grunn for undersøkelsen. Sentralt ...