• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
Browsing Master theses by Title 
  •   Home
  • Faculty of Psychology
  • Department of Education
  • Master theses
  • Browsing Master theses by Title
  •   Home
  • Faculty of Psychology
  • Department of Education
  • Master theses
  • Browsing Master theses by Title
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Master theses by Title

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-15 of 15

  • title
  • issue date
  • submit date
  • author
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • «Å lede en gjeng med ledere» - bruken av lærernes arbeidstid i den videregående skolen 

      Nilssen, Lars Arne (Master thesis, 2020-06-26)
      En viktig mekanisme for styring i den moderne norske skolen, er rammene rundt lærernes arbeidstid. Selv om mesteparten av arbeidstiden er båndlagt gjennom nasjonale bestemmelser, og hovedsakelig knyttet til undervisning, ...
    • Barnehagelærerers psykososiale arbeidsmiljø- - en kvantitativ studie av barnehagelæreres opplevelser av krav, kontroll, sosial støtte, mestring og stress i arbeidsituasjonen 

      Gåsemyr, Ragnhild Kolaas (Master thesis, 2019-06-18)
      Denne kvantitative studien tar for seg barnehagelæreres psykososiale arbeidsmiljø i kommunale barnehager, i en stor kommune i Norge. Arbeidsmiljøfaktorer som er undersøkt er barnehagelæreres opplevelser av krav, kontroll, ...
    • Deltakelse, muligheter og utenforskap i kunnskapssamfunnet -en studie av narrative konstruksjoner i utvalgte Meldinger til Stortinget 

      Fedje, Ragnhild Leikvoll (Master thesis, 2019-07-02)
      Dette prosjektet undersøker hvordan narrative konstruksjoner av relasjonen mellom utdanning, arbeid og utenforskap kommer til uttrykk i utvalgte Meldinger til Stortinget. Disse er: St.meld. nr. 16 (2006-2007) …og ingen ...
    • Diskurser om inkludering. En kritisk diskursanalyse av hvordan inkludering forstås i den norske grunnskolen 

      Hjemgård, Linda (Master thesis, 2020-01-21)
      I Norge har vi lenge hatt en fellesskole med inkludering som formål. Dette er uttrykt gjennom en kjent forestilling «den norske enhetsskolen». Gjennom styringsdokumenter, læreplaner og opplæringsloven har vi forpliktet oss ...
    • Døv i hørende skole: En god skolehverdag - inkludering og mestring 

      Rebnord, Siw Merethe Helleland (Master thesis, 2019-07-02)
      Denne studien omhandler inkludering av hørselshemmede elever i hørende skole. Formålet med studien er å se hvilke faktorer som kan bidra til at hørselshemmede elever opplever mestring og inkludering i hørende skoler. Det ...
    • Elektrikerfaget. Hva kjennetegner elektrikerlærlingerslæreprosesser på arbeidsplassen? 

      Aguilar, Rene Luis (Master thesis, 2019-07-02)
    • En kritisk diskursanalyse av barnehagelæreres profesjon 

      Jacobsen, Marianne Slethei (Master thesis, 2019-12-17)
      Denne studien undersøker hvilke diskurser som dominerer i beskrivelsen av barnehagelærerprofesjonen i et utvalg politiske dokumenter. Disse dokumentene er; to Meldinger til Stortinget; St. Meld. Nr. 24. (2012-2013). ...
    • En kvalitativ studie av barnehageansatte sin forståelse av relasjonen mellom lek, læring og undervisning i barnehagen 

      Engh, Anne Berit (Master thesis, 2020-06-26)
      Denne masteroppgaven er en kvalitativ studie med fokus på ulike barnehageansattes oppfatning om egen praksis innenfor lek, læring og undervisning i barnehagen. Formålet med oppgaven er å få innsikt i barnehageansattes ...
    • Fra reproduktion til refleksion. En kvalitativ studie af læreres arbejde med udvikling af elevers kritisk reflekterende evner. 

      Johansen, Susanne Boye Flaaris (Master thesis, 2020-06-26)
      Internationale forskningsresultater viser, at lærere på tværs af uddannelsestrin møder udfordringer i deres arbejde med at få elever til at bevæge sig fra en faktapræget reproducerende tilnærmning til kundskabsudvikling ...
    • Gjensidig læring: En kvalitativ studie av bachelorstudenters refleksjoner om samarbeid ansikt til ansikt 

      Kaalvik, Hilde (Master thesis, 2020-06-26)
      Sammendrag Dette er en kvalitativ studie som handler om bachelorstudenters refleksjoner om samarbeidslæring ansikt til ansikt på Campus ved NTNU. Samarbeid er studiens hovedtema. Temaet belyses ut fra teori om samarbeidslæring ...
    • Ingen er vanskelige samlet. En kvalitativ undersøkelse av hva barnehageansatte forteller om barnehagen som inkluderende arena og hvordan de tilrettelegger for barn med utfordrende atferd 

      Hansen, Fredrik (Master thesis, 2019-07-02)
      Tidligere forskning på inkludering og barns atferd har vist til flere aspekter, hvor marginaliserte grupper av barn med ulike forutsetninger opplever å bli sosialt ekskludert. I dag har barnehagen som organisasjon et ...
    • Kva forteljingar har gutar som har innvandra om sine erfaringar frå vidaregåande skule 

      Høviskeland, Margrethe Opdal (Master thesis, 2019-06-21)
      Dei siste tiåra har Norge opplevd auka innvandring. Dette har ført med seg meir språkleg, etnisk og kulturelt mangfald på fleire skular (Krulatz & Torgersen, 2017, s. 212). I dag er det lågare sannsyn for at gutar som ...
    • Mobbing som fenomen og begrep: en undersøkelse av barnehageansatte sine erfaringer 

      Botkiewicz, Maria (Master thesis, 2019-07-02)
      Mobbing i barnehagen er et fenomen som har fått stadig større fokus både nasjonalt og internasjonalt. I Norge har nyere politiske og barnehagefaglige føringer særlig vektlagt barnehageansatte sin rolle i arbeidet med ...
    • Spillerom i videregående skole? En diskursanalytisk studie av musikk programfag. 

      Francke, Hege Krog (Master thesis, 2020-06-26)
      Musikk er en stor del av mange menneskers liv. Særlig ungdommer synes å være opptatt av å lytte til musikk og av å musisere selv. Også i skolen er musikk et fag som ofte er populært blant elevene. Denne masteroppgaven er ...
    • Studentene bak murene- en kvalitativ undersøkelse om innsattes opplevelser, erfaringer og tanker rundt å ta høyere utdanning i fengsel 

      Kittilsen, Silje Trræen (Master thesis, 2019-06-21)
      Denne masteroppgaven fokuserer på innsatte som tar høyere utdanning under soning. Formålet er å få innsikt i innsattes oppfatninger knyttet til det å ta høyere utdanning som en del av en livsendring. I arbeidet med ...

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit
       

       

      Browse

      ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

      My Account

      Login

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit