Browsing UPED-skrift by Title
Now showing items 96-115 of 146
-
Opplæring medisinsk cellebiologi i en gruppe
(UPED-skrift nr. 1/2005, Working paper, 2005)To help students develop strategies for learning how to learn complex information in medical cell biology, a new module based on team working has been suggested in this report. The purpose of working in small groups is to ... -
På vei mot mer studentorientert undervisning og læring i geostatistikk
(UPED-skrift, Working paper, 2018-01-31)Artikkelforfatterne har våren 2017 for første gang undervist emnet Geostatistikk (GEOV301) ved Institutt for geovitenskap ved Universitetet i Bergen. Emnet har, i likhet med resten av emneporteføljen ved universitetet, ... -
Pedagogisk utviklingsarbeid ved Hemilsenteret;studenter og faglæreres erfaringer med Problembasert læring våren 2004
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Elisabeth Fosse og Ingrid Holsen beskriver hva problembasert læring (PBL) er og hvordan denne pedagogikken er tatt i bruk i to masterprogrammer ved HEMIL senteret. De har foretatt forskningsintervjuer med studenter og ... -
Planlegging, utføring og rapportering av tiltak for utvikling av undervisning og læringsmiljø
(UPED-skrift, Working paper, 2017) -
Planlegging, utføring og rapportering av tiltak for utvikling av undervisning og læringsmiljø i KJEM225/PTEK226/BIO301
(UPED-skrift, Working paper, 2019) -
Promoting deep learning in a constructively aligned system approach in a course in biomedical nutrition physiology
(UPED-skrift, Working paper, 2018)The discussed consists of several modules, teaching students the basic principles of biomedical nutrition physiology. This is achieved by a combination of background knowledge lecturing, critical reading of relevant ... -
Rapport Basismodul i universitetspedagogikk
(UPED-skrift, Working paper, 2015-06-30) -
Rapport om avsluttende oppdrag i forbindelse med basismodulen i universitetspedagogikk
(UPED-skrift, Working paper, 2020) -
Refleksjon om min undervisning og studenter
(UPED-skrift, Working paper, 2019) -
Refleksjon over noen pedagogiske komponenter av «flipped classroom» i digitialiseringsprosjekter for ENG 100 (H2015/H2016) og ENG125 (V2021).
(UPED-skrift;, Working paper, 2022) -
Revision and Some Upgrading of Course AT 301 “Arctic infrastructures in a changing climate”
(UPED-skrift, Working paper, 2015) -
A role play discussion exercise as a challenging learning activity
(UPED-skrift, Working paper, 2016) -
Rubrikkvurdering av klinisk praksis for profesjonsstudenter i psykologi
(Working paper, 2020-05-12)Prosjektet tar utgangspunkt i rubrikkvurdering som metode for å oppnå to hovedmål: 1) gjøre studentene i stand til å vite mer nøyaktig hva de må gjøre for å oppnå læringsmålene for kurset, og 2) gi veileder et bedre verktøy ... -
Sammenligning av eksisterende mastergradsveiledning ved Institutt for administrasjons- og organisasjonsvitenskap og Institutt for fysikk og teknologi
(UPED-skrift nr. 1/2005, Working paper, 2005)A comparative study of master thesis tutoring at two departments at the University of Bergen, Norway, i.e. Department of Administration and Organization Theory (Faculty of Social Sciences) and Department of Physics and ... -
Scholarship of teaching and learning (SOTL) project. Kursoppgave Uniped kurs våren 2016
(UPED-skrift, Working paper, 2016) -
Scholarship of teaching and Learning (SOTL)-project UP50 2017
(UPED-skrift, Working paper, 2017) -
Scholarship of Teaching and Learning: Assessing prior knowledge
(UPED-skrift, Working paper, 2015) -
Scholarship of Teaching and Learning: Improved learning by peer reviewing field reports
(UPED-skrift, Working paper, 2018)The purpose of this study is to assess the learning effect of introducing a peer review exercise in a fieldwork based bachelor course where the end product is a written scientific report based on the data sampled during ... -
Scholarship of Teaching and Learning: Incorporating Active Learning Methods into Physics Courses
(UPED-skrift, Working paper, 2015)This paper details the results of a small study researching the effectiveness of interactive teaching methods in a high level university physics course. The test subjects consisted of a group of 11 students, who were ... -
Scholarship of teaching and learning: Learning diary as a field work report
(UPED-skrift;, Working paper, 2016)