Blar i UPED-skrift på utgivelsesdato
Viser treff 1-20 av 146
-
Odontologisk atferdsfag. Målbeskrivelse og evaluering av undervisningen i Bergen
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)Erik Skaret (Det odontologiske fakultet) har lagd en detaljert målbeskrivelse for odontologisk atferdsfag, og har utført en evaluering blant lærerne på om studentene har gode nok holdninger, ferdigheter og kunnskaper når ... -
Opplegg og erfaring med bruk av mappe som lærings- og vurderingsform i Paleoklimatologi ved institutt for Geovitenskap høsten 2003
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)Helga (Kikki) Flesche Kleiven (Det matematisk- naturvitenskapelige fakultet) redegjør for oppstarten og gjennomføringen av mappeevaluering som en ny lærings- og vurderingsform i kurset Paleoklimatologi ved Institutt for ... -
Forslag til en løsning på rekrutteringsproblemet til vitenskapelige stillinger ved Det odontologiske fakultet i Bergen: Integrering av odontologisk forskning i den eksisterende forskerlinje ved Det medisinske fakultet i Bergen
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)Salah Osman Ibrahim (Det odontologiske fakultet) legger fram til diskusjon et forslag vedrørende rekrutteringsproblemet til den odontologiske forskningen. Forslaget innebærer organisering av et forskeropplæringstilbud for ... -
Innføring av nytt 1. semester kurs, PTEK100 Introduksjon til Petroleums- og Prosessteknologi
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)Bjørn Arntzen (Det matematisk- naturvitenskapelige fakultet) har ansvaret for et nytt 1.semesterkurs: Introduksjon til Petroleums- og Prosessteknologi, PTEK 100. Han beskriver hensikten med emnet og de valg som måtte taes ... -
Frafallsproblemet: Hvor blir det av studentene?
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004) -
Er informasjon til pasientene god nok ved klinikk for spesialutdannelse i kveveortopedi?
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)Marit Midtbø (Det odontologiske fakultet) utdanner spesialister i kjeveortopedi, og drøfter i sin tekst om informasjonen om behandlingen mellom spesialistkandidat og pasient fungerer tilfredsstillende - med utgangspunkt i ... -
Om undervisningstilbodet ved Geofysisk institutt - ei brukarundersøking av uteksaminerte kandidatar og deira arbeidsgjevarar
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)Tore Furevik (Det matematisk- naturvitenskapelige fakultet) har utført en spørreundersøkelse blant ferdig uteksaminerte kandidater fra Geofysisk institutt og deres arbeidsgivere for å finne ut hva de er fornøyd og misfornøyd ... -
Etablering av mastergradsstudium i Molekylærmedisin ved Medisinsk fakultet, Universitetet i Bergen
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)Pål Rasmus Njøstad (Det medisinske fakultet) tar for seg etableringen av et mastergradsstudium i molekylærmedisin ved Det medisinsk fakultet som et tredje program innen mastergraden i humanbiologiske fag. Han beskriver ... -
Innføring av Kvalitetsreformen ved Helsefag hovedfag Studieretning Helsefremmende arbeid/helsepsykologi
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004) -
Utdanningsmodul i molekylærpatologi for leger som spesialiserer seg i patologifaget
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004) -
Erfaring fra bruk av mappevurdering innen emnet: Etikk og velferd hos akvatiske organismer
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)Ragnar Nortvedt (Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet) beskriver gjennomføringen og drøfter erfaringene fra bruk av mappeevaluering innen emnet: Etikk og velferd hos akvatiske organismer, et emne med bare 5 studenter. ... -
Veiledning av dr. grads kandidater ved Seksjon for sykepleievitenskap-viktige aspekter i samarbeidet mellom veileder og kandidat-kompetanseforventning
(Lecture, 2004)Målsettingen i reglement for PhD-veiledning ved UiB (2003) fremhever at veiledning skal være individuell og foregå jevnlig. Veiledningsprosessen kan inndeles i ulike faser og kan forstås i form av ulike modeller som ... -
Undervisning i barne- og ungdomspsykiatri i medisinstudiet. En sammenligning mellom universitetene i Oslo, Bergen, Trondheim og Tromsø
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)Eli Sørensen (Det medisinske fakultet) har gjort en sammenligning mellom universitetene i Oslo, Bergen, Trondheim og Tromsø når det gjelder undervisning i barne- og ungdomspsykiatri i medisinstudiet. Hun finner at det er ... -
Innledning [til UPED-skrift nr. 1/2004]
(Working paper, 2004) -
Förvätningar på och evalueringar av två katedrala undervisningsformer - direkt svar till föreläsaren från medicin studenter som läser kirurgi
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)Torbjørn Jonung (Det medisinske fakultet) har spurt to grupper studenter i ulike faser av medisinstudiet om hvilke forventninger de hadde til hans undervisning og hva de satte pris på / ville ha annerledes. Han reflekterer ... -
Course Evaluation of a new Undergraduate Oral Radiology Course
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)David MacDonald (Det odontologiske fakultet) beskriver sitt kurs i radiologi, et kurs som er lagd med tanke på hvordan faget brukes i den kliniske praksis og samtidig prøver å ta hensyn til at studenter lærer på ulike ... -
Innhold [til UPED-skrift nr. 1/2004]
(Working paper, 2004) -
Erfaringer med vanlige problemer i veiledning Dialog etter modell av et rollespill
(UPED-skrift nr. 1/2005, Working paper, 2005) -
Angående sambandet mellan religionsvetenskaplig forskning och didaktik
(UPED-skrift nr.1/2005, Working paper, 2005) -
Opplæring medisinsk cellebiologi i en gruppe
(UPED-skrift nr. 1/2005, Working paper, 2005)To help students develop strategies for learning how to learn complex information in medical cell biology, a new module based on team working has been suggested in this report. The purpose of working in small groups is to ...