Browsing UPED-skrift by Title
Now showing items 65-84 of 146
-
Innføring av Kvalitetsreformen ved Helsefag hovedfag Studieretning Helsefremmende arbeid/helsepsykologi
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004) -
Innføring av nytt 1. semester kurs, PTEK100 Introduksjon til Petroleums- og Prosessteknologi
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)Bjørn Arntzen (Det matematisk- naturvitenskapelige fakultet) har ansvaret for et nytt 1.semesterkurs: Introduksjon til Petroleums- og Prosessteknologi, PTEK 100. Han beskriver hensikten med emnet og de valg som måtte taes ... -
Innhold [til UPED-skrift nr. 1/2004]
(Working paper, 2004) -
Innledning [til UPED-skrift nr. 1/2004]
(Working paper, 2004) -
Innledning [til UPED-skrift nr. 1/2006]
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006) -
Inquire based learning in an algebra class
(UPED-skrift, Working paper, 2018) -
Interaction between supervisor and student - study of a meeting
(UPED-skrift nr. 1/2005, Working paper, 2005)This study was done as a part of a course in “Forskerveiledning på Master og PhD nivå”. The relationship between a supervisor and the student has been claimed as the variable that is most important for the research process ... -
Introducing active learning strategies in toxicology teaching
(UPED-skrift, Working paper, 2017-10) -
Issues in postgraduate supervision – a gender aspect.
(UPED-skrift nr. ?/2006, Working paper, 2006)Reaching a good gender balance in tenure positions within scientific subjects is an important goal for the University of Bergen. Women are reasonably represented at a bachelor, master and PhD level, though the figures ... -
"It’s a question of TRUST" Evaluering av bruk av dataprogram i undervisningen på 100-nivå
(UPED-skrift nr. 1/2005, Working paper, 2005) -
Kafésamtale eller skolearbeid? Rapport fra et nølende forsøk på mer studentaktiv læring
(UPED-skrift, Working paper, 2014) -
«Kahoot!» as a tool for adjusting teaching to match students’ knowledge level and promoting active learning in a lecture setting
(UPED-skrift, Working paper, 2016) -
Kunnskap om nevropsykologisk kartlegging og dens betydning i møte med pasienter
(Working paper, 2020) -
Kunnskapsknagger – bruk av læringsmål, mikroskopi og gruppearbeid i hematologiundervisningen med fokus på myelodysplastisk syndrom
(UPED-skrift, Working paper, 2014)Hematologi-undervisning er obligatorisk for medisinstudenter og senere for alle leger som skal bli spesialister i indremedisin, hjertesykdommer, lungemedisin og onkologi. Når studenter leverer inn spørreskjema kommer det ... -
Kvalitativt metodeverksted: Studentaktiv metodelæring for ferske bachelorstudenter i medievitenskap
(UPED-skrift, Working paper, 2017)Rapporten omhandler en intervensjon i undervisningen i kvalitativ metode på bachelorgraden i medievitenskap. Undervisningen ble lagt om ved at mesteparten av tradisjonelle forelesninger og veiledningsmøter ble erstattet ... -
The lecture: A means of teaching, but not of learning? Or: How to make a stand-alone late afternoon lecture livelier?
(UPED-skrift, Working paper, 2015)Background: The lecture as a means of teaching has been criticized by many experts in the field of education for being too passivating and not contributing to retention of learning content. On the other hand, there are few ... -
"Man lærer best ved å lære bort synes jeg". Røynsler med medstudentrespons ved Historisk institutt våren 2004.
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Frode Ulvund tar opp studentenes erfaringer med å kommentere medstudenters fagtekster, med utgangspunkt i en studentevaluering. Han peker på to viktige forbedringsområder for denne praksisen: studentenes motivasjon og ... -
Masterstudenter i førersetet. Studentaktiv læring for forståelse og håndtering av morgensdagens helseutfordringer
(UPED-skrift;, Working paper, 2021) -
Modern field courses and problem-based learning; a comparison between industry and academia
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Problem-based learning (PBL) can provide an attractive learning situation in relation to field courses. Combined with information technology, the learning effect can be enhanced compared with more traditional courses that ...