Blar i UPED-skrift på tittel
Viser treff 30-49 av 146
-
En refleksiv modell for mastergradsveiledning
(UPED-skrift nr. 1/2005, Working paper, 2005)Three ideal categorizing models for tutoring master students have been proposed by Dysthe et al.: the teaching model, the apprentice model and the partner model. Based on a comparative study of master thesis tutoring at ... -
Endring av undervisning fra tradisjonell forelesning til undervisning med aktivt deltagende studenter.
(UPED-skrift, Working paper, 2016) -
Er informasjon til pasientene god nok ved klinikk for spesialutdannelse i kveveortopedi?
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)Marit Midtbø (Det odontologiske fakultet) utdanner spesialister i kjeveortopedi, og drøfter i sin tekst om informasjonen om behandlingen mellom spesialistkandidat og pasient fungerer tilfredsstillende - med utgangspunkt i ... -
Erfaring fra bruk av mappevurdering innen emnet: Etikk og velferd hos akvatiske organismer
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)Ragnar Nortvedt (Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet) beskriver gjennomføringen og drøfter erfaringene fra bruk av mappeevaluering innen emnet: Etikk og velferd hos akvatiske organismer, et emne med bare 5 studenter. ... -
Erfaringer fra endring av undervisningsopplegg og vurderingsmetode i Nutr120 – Analysemetoder i ernæring
(UPED-skrift;, Working paper, 2022) -
Erfaringer med gruppeveiledning av mastergradsstudenter ved Institutt for biologi
(UPED-skrift nr. ?/2006, Working paper, 2006)I dette prosjektet ble det gjennomført gruppeveiledning av mastergradsstudenter i fiskeribiologi ved BIO. Artikkelen omtaler og drøfter erfaringene fra gruppeveiledningen. -
Erfaringer med vanlige problemer i veiledning Dialog etter modell av et rollespill
(UPED-skrift nr. 1/2005, Working paper, 2005) -
Essay om utforming av informasjonsskranker og undervisningsrom for et norsk fagbibliotek med fokus på det fysiske læringsrommet
(UPED-skrift, Working paper, 2020) -
Etablering av mastergradsstudium i Molekylærmedisin ved Medisinsk fakultet, Universitetet i Bergen
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)Pål Rasmus Njøstad (Det medisinske fakultet) tar for seg etableringen av et mastergradsstudium i molekylærmedisin ved Det medisinsk fakultet som et tredje program innen mastergraden i humanbiologiske fag. Han beskriver ... -
Evaluation of traditional versus case-based lecture satisfaction and learning outcomes in a Pediatrics course
(UPED-skrift, Working paper, 2017) -
Evaluering av nettbasert læringsportal ved Det Psykologiske Fakultet –Profesjonsstudiet, 3. semester.
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)LMS er en forkortelse for ”learning management system” og blir anvendt om systemer som administrerer nettbaserte undervisningstjenester for studenter, lærere og administratorer. Det Psykologiske Fakultet ved Universitetet ... -
Evaluering av studenters journalopptak og undersøkelse av barn ved innleggelse i barneavdeling
(UPED-skrift nr. ?/2006, Working paper, 2006)Hensikten med en pilotstudie som vi har gjort, var å utprøve en metode for å evaluere studentene i selve undersøkelsessituasjonen ved journalopptak. Vi ønsket å få fram ulike sider ved studentenes evne til å oppnå god ... -
Examen philosophicum – fra et historisk til et tematisk studium
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Lars Svendsen har skrevet ny lærebok for Examen philosophicum (spesielt tilpasset alfakurset på HF ved UiB) og redegjør for valget om å skrive boken med stoffet organisert tematisk heller enn som en historisk fortelling ... -
Experience in using a Learning Management System (Göteborgs Universitets Lärplattform - GUL) for integrated course design
(UPED-skrift, Working paper, 2015)Integrated course design needs a developed structure based on pedagogic principles in order to keep track of learning outcomes, assignments, learning resources and lectures. A Learning Management System (LMS) is tested for ... -
Experience with Group Supervision
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Supervision can take a few different forms. For example, it can be one-to-one supervision and it can also be group supervision. Group supervision is an important process within the scientific community. Many research groups ... -
An experiment to improve scientific communication skills amongst Norwegian students
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Hilary Birks summerer opp 15 års erfaring med en student-/stipendiat-/postdoc-/ kollegagruppe på Botanisk institutt. Hver 3. uke har de hatt lunsjmøter med faglige presentasjoner og livlige diskusjoner på engelsk. Hun viser ... -
Feedback for a better teaching - A general questionnaire to collect student ratings of teaching in Norwegian
(UPED-skrift, Working paper, 2015)The aim of the present work was to develop a Norwegian questionnaire for collecting student rating of teaching (SRT) at university level. For this purpose, an established international questionnaire (Trier Inventar zur ... -
Field courses in sedimentology; how to improve students logging and sketching skills
(UPED-skrift, Working paper, 2015) -
Forbedringsorientert individualisert studentevaluering ved Institutt for samfunnspsykologi
(UPED-skrift nr. 1/2005, Working paper, 2005) -
Fordypningskurs i palliativ medisin i medisinstudiet
(UPED-skrift, Working paper, 2016-10-07)Ny studieplan for medisinstudiet i Bergen åpner for fordypningskurs i utvalgte fag i elektive perioder i den kliniske delen av studiet. For å kunne planlegge et best mulig fordypningskurs i palliativ medisin ble det gjort ...