Department of Education
Recent Submissions
-
Sosial og faglig inkludering for elever med ADHD
(Master thesis, 2024-05-31) -
Research approaches in master-based teacher education preparing student teachers for professional work
(Journal article; Peer reviewed, 2024-07-10)Student teachers have been found to be critical toward the research approaches they learned from their master's-based teacher education programmes. Our aim is to discuss how certain research approaches learnt during a ... -
Student teachers’ perceptions of flipped classroom in EFL teacher education
(Journal article; Peer reviewed, 2024)This paper aims to provide evidence on student teachers’ perceptions of Flipped Classroom (FC) to help teacher educators (TEs) to make informed decisions about implementing FC and support student teachers to reflect on the ... -
Introduksjon
(Chapter, 2023) -
Videreutdanning for framtidas arbeidsliv -En kvalitativ studie av kunnskapsutviklingsprosesser blant erfarne yrkesutøvere i videreutdanning
(Master thesis, 2024-05-31)I dette masterprosjektet undersøker jeg særtrekk ved kunnskapsutviklingsprosesser hvor erfarne yrkesutøvere deltar i videreutdanning. I en samfunnskontekst preget av raske endringer i arbeidslivets kompetansebehov, satses ... -
«Hvordan jeg kan bli flinkere til å jobbe med hendene på ryggen, og hvordan vi kan spre det ut i avdelingen.» En kvalitativ analyse av ansattes og lederes erfaringer med lærende nettverk i hverdagsrehabilitering.
(Master thesis, 2024-05-31)Formål: Formålet med denne studien var å undersøke hvilke erfaringer ansatte og deres ledere har med et lærende nettverk i hverdagsrehabilitering. Det ble utledet tre forskningsspørsmål: 1) Hvordan har arbeidet i det lærende ... -
Med ett bein i det kjente og ett i det ukjente. Grunnskolelæreres forståelse av og tilrettelegging for kreative læringsprosesser
(Master thesis, 2024-05-31)Temaet for denne masteroppgaven er kreative læringsprosesser. Internasjonalt og nasjonalt trekkes kreativitet frem som en viktig kompetanse, som skolen skal bidra med å utvikle hos elevene. Lærerne anses i den sammenhengen ... -
"Jeg vil ikke be om hjelp, for da ser hele klassen at jeg ikke får det til". -En kvalitativ studie av hvordan omvendt undervisning påvirker elevers og lærers erfaringer og oppfatninger i den videregående skolen.
(Master thesis, 2024-05-31)Denne masteroppgaven utforsker omvendt undervisning som undervisningsmetode i den videregående skolen. Forskningsdesignet for oppgaven er kvalitativt, og basert på semistrukturerte intervjuer. Oppgavens problemstilling ... -
En bredt forankret rammeplan
(Chapter; Peer reviewed, 2023) -
Hvordan opplever karriereveiledere at digitalisering påvirker relasjonen til de som veiledes?
(Master thesis, 2024-05-31) -
Ny styringsstruktur og styrket eierrolle
(Chapter; Peer reviewed, 2023) -
Kartlegging av samhandling mellom skular og rettleiingsteneste i Vestland fylkeskommune
(Research report, 2022) -
The teaching apparatus: A material-discursive entanglement of tasks and friendship in the upper-secondary classroom
(Journal article; Peer reviewed, 2024)This paper investigates the material complexity and relational emergence of ‘teaching’. Reporting on a video-based ethnographic study of an upper secondary classroom in Norway, the paper centres on the following research ... -
Accountability, ethics and knowledge production: racialised academic staff navigating competing expectations in the social production of research with marginalised communities
(Journal article; Peer reviewed, 2023)Universities, both in Canada and throughout the global North, are predicated on empiricist and positivist understandings of knowledge and knowledge production which are communicated and strengthened through research practices ... -
Fra «bør» til «skal». Rammeplan for barnehagen i et implementeringsperspektiv
(Book, 2023)Rammeplanen for barnehage former hverdagen til barna og de ansatte i barnehagen, og er et uttrykk for samfunnets rådende syn på barn og barns oppvekst. Denne antologien undersøker hvordan den gjeldende rammeplanen fra 2017 ... -
The stability and developmental interplay of word reading and spelling: a cross-linguistic longitudinal study from kindergarten to grade 4
(Journal article; Peer reviewed, 2023)We investigated the stability and developmental interplay of word reading and spelling in samples of Swedish (N = 191) and U.S. children (N = 489) followed across four time points: end of kindergarten, grades 1, 2, and 4. ... -
Becoming legitimate academic subjects: Doing meaningful work in research administration
(Journal article; Peer reviewed, 2023)Professional staff in research administration work closely and collaboratively with academic staff. Examining research administrators’ work provides a point of entry for investigating research culture in the Canadian ... -
Developing a CVTAE-based conceptual framework for examining emotions in higher education teaching: a systematic literature review
(Journal article; Peer reviewed, 2023)A number of studies on higher education (HE) teachers' emotions have been carried out, but overall, the literature on this issue is relatively limited, even though HE teaching can be regarded as an emotional endeavor and ... -
Key dilemmas in the prevention of radicalization and violent extremism
(Journal article; Peer reviewed, 2023)Work on preventing radicalization, and violent extremism (PRVE) is beset with dilemmas, difficult considerations and pitfalls. Based on a synthesis of previous research and original data, this article conceptualizes and ... -
Lærernes erfaringer innen digital kompetanse under COVID-19 pandemien
(Master thesis, 2023-11-29)