Blar i Department of Education på tittel
Viser treff 136-155 av 318
-
"Ja, det finnes mobbing i barnehagen" - Pedagogers beskrivelser av mobbing blant barn i barnehagen
(Master thesis, 2011-05-16)Research on bullying in kindergarten implies that bullying exists amongst small children, and that it is as big a problem in kindergartens as in schools. Hence the kindergartens have a responsibility for early prevention ... -
"Jeg er glad i skolebenken jeg". Om grunnkurselevers bruk av elektroniske læringsplattformer i faget norsk
(Master thesis, 2004)Hovedoppgaven tar for seg elever på grunnkurs som bruker elektroniske læringsplattform på en videregående skole i Rogaland i perioden august 2003 til juni 2004. Elevene har hatt ca 20% mindre undervisning i faget norsk enn ... -
«Jo flere vi er sammen …». En undersøkelse av organisering og arbeidsdeling i åtte barnehager med økt andel pedagoger
(NORCE Samfunnsforskning rapport 15-2019, Research report, 2019-06)Barnehagesektoren har i de siste årene vært preget av store endringer og hyppige reformer. Full barnehagedekning og lovfestet rett til barnehageplass har skapt en eksplosiv vekst. Sammen med økt styring som vektlegger ... -
Kampen om mobbebegrepet - En diskursanalyse av begrepet mobbing i barnehagen
(Master thesis, 2008)Most people still associate bullying among children predominantly to schools, as evident in both national and international research. Kindergarden bullying in Norway became actualized from a political stance through the ... -
Kartlegging av samhandling mellom skular og rettleiingsteneste i Vestland fylkeskommune
(Research report, 2022) -
Key dilemmas in the prevention of radicalization and violent extremism
(Journal article; Peer reviewed, 2023)Work on preventing radicalization, and violent extremism (PRVE) is beset with dilemmas, difficult considerations and pitfalls. Based on a synthesis of previous research and original data, this article conceptualizes and ... -
Klar, ferdig, søk! Hvilken feedbacktilnærming har størst effekt på nybegynneropplæring i kameratredning med sender-/mottakerutstyr?
(Master thesis, 2013-05-29)During the last four winters (2009/10-2012/13), 37 people have been killed by avalanches in Norway. Some of them died while skiing or snowboarding, others while walking or snowmobiling. In comparison, 12 people died in ... -
Klasseledelse, klassemiljø og elevinnflytelse. En kvantitativ og representativ studie blant norske elever i 9. og 10. klasse
(Master thesis, 2007)Det var signifikant positiv bivariate korrelasjoner mellom de fem variablene; lærerens emosjonelle støtte, faglige støtte og kontroll, samt relasjoner mellom elevene og normer i klassen. Alle disse variablene hadde også ... -
Knowledge development in the teaching profession: an interview study of collective knowledge processes in primary schools in Norway
(Journal article; Peer reviewed, 2021)This study investigates teachers’ understanding of how conversations between colleagues can promote the development of knowledge. Its purpose is to supplement previous research in the field of knowledge processes in respect ... -
Kompetanse - Danning - Tilpasning : En analyse av hvordan tre diskurser forhandler om elevidentitet i politiske dokument
(Master thesis, 2016-05-18)An important object for the Norwegian lower-secondary school is to stimulate the development of identity (Utdanningsdirektoratet, 2013). This master thesis investigates and discuss which pupil identities that are salient ... -
Korleis erfarer eit utval rektorar i Sogn og Fjordane bruken av nasjonale prøver?
(Master thesis, 2015-11-15)The subject of this MSc Thesis is what the headmasters in the county of Sogn og Fjordane have experienced, concerning the National Tests. My way of presenting the problem is as follows: how do headmasters at a number of ... -
Kunnskap i handling. Hvordan kan sosiale fellesskap være med på å fremme kunnskap i handling ved å dele og bearbeide erfaringer
(Master thesis, 2008)The purpose of this focus on knowledge in actions where the traditional division between theory and practice is removed. This is knowledge concerning how people act when knowledge and actions become one. There is no clear ... -
Kunnskap i virksomhet. En kvalitativ intervjustudie om kunnskapsoverføring fra høyere utdanning til arbeidsliv
(Master thesis, 2015-05-15)This master`s thesis examines how individuals transfer knowledge between higher education and work. The purpose of this study is to create a research-based understanding of how employees with a master`s degree in the social ... -
Kvinner og rus. En kvalitativ studie av sårbare rusavhengige kvinners opplevelser av mulige forklaringer på egen rusavhengighet.
(Master thesis, 2010-03-17)Studien er gjennomført ved en rusklinikk i Norge. Den er basert på intervju med fem rusavhengige kvinner. Hensikten med studien er ved hjelp av kvinnenes historier å få mer kunnskap om hvordan man i fremtiden kan gjøre ... -
Layering and institutional change: framework plan revision in Norwegian early childhood education and care
(Journal article; Peer reviewed, 2024)Central among a range of reforms and policy measures aimed at enhancing the quality and social cohesion of Norwegian early childhood education and care (ECEC) services is the 2017 Framework Plan for Kindergartens. In this ... -
Learning and personal epistemologies among students in three work placement settings
(Journal article; Peer reviewed, 2021)Recent development in policy and learning theory encourages higher education institutions to send their students out of campus and into work placements. In this paper, we report on students’ engagement with various aspects ... -
Live Remote Classroom: A Tool for Coherent Teacher Education
(Journal article; Peer reviewed, 2023)Teacher education has been criticised for a lack of coherence and for not preparing student teachers for teaching. To prepare student teachers for practicum and create connections between theory and practice and between ... -
Lærer - for alle? En kvalitativ undersøkelse av nye læreres betraktninger angående egne kunnskaper om tilpasset opplæring
(Master thesis, 2005)Idealet i skolelovene og læreplanene, om inkludering og tilpasset opplæring til alle elever, er kanskje det største kravet lærere stilles ovenfor i norsk skole. I studien min ser jeg på hvordan lærerutdanningen gjør ... -
Lærere og elevers erfaringer med underveisvurdering på mellomtrinnet
(Master thesis, 2013-05-15)This master thesis is a about teachers and pupils' experiences with written and oral feedback from 5th. - 7th. grade. The study is qualitative and the main topic is formative assessment in schools. The research question ...