Blar i UPED-skrift på tittel
Viser treff 76-95 av 146
-
«Kahoot!» as a tool for adjusting teaching to match students’ knowledge level and promoting active learning in a lecture setting
(UPED-skrift, Working paper, 2016) -
Kunnskap om nevropsykologisk kartlegging og dens betydning i møte med pasienter
(Working paper, 2020) -
Kunnskapsknagger – bruk av læringsmål, mikroskopi og gruppearbeid i hematologiundervisningen med fokus på myelodysplastisk syndrom
(UPED-skrift, Working paper, 2014)Hematologi-undervisning er obligatorisk for medisinstudenter og senere for alle leger som skal bli spesialister i indremedisin, hjertesykdommer, lungemedisin og onkologi. Når studenter leverer inn spørreskjema kommer det ... -
Kvalitativt metodeverksted: Studentaktiv metodelæring for ferske bachelorstudenter i medievitenskap
(UPED-skrift, Working paper, 2017)Rapporten omhandler en intervensjon i undervisningen i kvalitativ metode på bachelorgraden i medievitenskap. Undervisningen ble lagt om ved at mesteparten av tradisjonelle forelesninger og veiledningsmøter ble erstattet ... -
The lecture: A means of teaching, but not of learning? Or: How to make a stand-alone late afternoon lecture livelier?
(UPED-skrift, Working paper, 2015)Background: The lecture as a means of teaching has been criticized by many experts in the field of education for being too passivating and not contributing to retention of learning content. On the other hand, there are few ... -
"Man lærer best ved å lære bort synes jeg". Røynsler med medstudentrespons ved Historisk institutt våren 2004.
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Frode Ulvund tar opp studentenes erfaringer med å kommentere medstudenters fagtekster, med utgangspunkt i en studentevaluering. Han peker på to viktige forbedringsområder for denne praksisen: studentenes motivasjon og ... -
Masterstudenter i førersetet. Studentaktiv læring for forståelse og håndtering av morgensdagens helseutfordringer
(UPED-skrift;, Working paper, 2021) -
Modern field courses and problem-based learning; a comparison between industry and academia
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Problem-based learning (PBL) can provide an attractive learning situation in relation to field courses. Combined with information technology, the learning effect can be enhanced compared with more traditional courses that ... -
A national e-learning platform for training specialists in Nuclear Medicine in Norway
(UPED-skrift ; 2016/4, Working paper, 2016)Specialist training in Nuclear Medicine is based on individual tuition supplanted by lecture-based courses in Nuclear Medicine and related disciplines, even though the limitations of the lecture format for transferal of ... -
Når veien må tilpasses målet: Bakgrunn, plan og evaluering for revidert studieplan i propedeutikk for medisinstudentutdanningen
(UPED-skrift, Working paper, 2020) -
Noen refleksjoner om student-aktiv undervisning i sosialantropologi
(UPED-skrift, Working paper, 2016) -
Nytte og glede følges ikke alltid ad
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Bjørg Ladehaug har ansvaret for 15 medisinerstudenter i to uker ved kvinneklinikken der de må være meget oppmerksomme på å ikke gi pasientene (fødende kvinner) for stor belastning med tilstedeværende studenter. Hun rapporterer ... -
Odontologisk atferdsfag. Målbeskrivelse og evaluering av undervisningen i Bergen
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)Erik Skaret (Det odontologiske fakultet) har lagd en detaljert målbeskrivelse for odontologisk atferdsfag, og har utført en evaluering blant lærerne på om studentene har gode nok holdninger, ferdigheter og kunnskaper når ... -
Old age psychology training in Norway. Sparking awareness and interest in first year psychologist students
(UPED-skrift, Working paper, 2018) -
Om bruk av IKT i litteraturundervisningen
(UPED-skrift, Working paper, 2016) -
Om integrering av skriveøvelser i undervisningen
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Gisle Selnes har hatt som mål å integrere studentenes skriving og muntlige presentasjoner i den ”sikkert til tider noe søvndyssende talestrømmen fra foreleseren” i sin undervisning i et fordypningsemne i latinamerikansk ... -
Om undervisningstilbodet ved Geofysisk institutt - ei brukarundersøking av uteksaminerte kandidatar og deira arbeidsgjevarar
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)Tore Furevik (Det matematisk- naturvitenskapelige fakultet) har utført en spørreundersøkelse blant ferdig uteksaminerte kandidater fra Geofysisk institutt og deres arbeidsgivere for å finne ut hva de er fornøyd og misfornøyd ... -
One plus one equals three: exploiting synergy between UNIS and NTNU EnviTox postgraduate training
(UPED-skrift, Working paper, 2018-09) -
Opplegg og erfaring med bruk av mappe som lærings- og vurderingsform i Paleoklimatologi ved institutt for Geovitenskap høsten 2003
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)Helga (Kikki) Flesche Kleiven (Det matematisk- naturvitenskapelige fakultet) redegjør for oppstarten og gjennomføringen av mappeevaluering som en ny lærings- og vurderingsform i kurset Paleoklimatologi ved Institutt for ...