Blar i Department of Information Science and Media Studies på tittel
Viser treff 813-832 av 1183
-
Panamanian Museums: History, Contexts and Contemporary Debates
(Doctoral thesis, 2009-05-15)This study provides an in-depth analysis of the political and economic contexts inwhich dominant representations of nationhood and identity have formed in museumsin Panama.A focus on museums stems from the long history ... -
Parralel Recurrent Convolutional Neural Network for Abnormal Heart Sound Classification
(Journal article; Peer reviewed, 2023)This paper presents the results of a study performed on Parallel Convolutional Neural Network (PCNN) toward detecting heart abnormalities from the heart sound signals. The PCNN preserves dynamic contents of the signal in ... -
Patient Self-Monitoring Using Intelligent Phonocardiography on a Mobile Platform
(Journal article; Peer reviewed, 2023)The paper presents the design and high-fidelity prototype of the remote patient self-monitoring system using a combination of intelligent phonocardiography, mobile and web-based platforms. The advantage of self-monitoring ... -
På sporet av et moderne dannelsesprosjekt? Om dannelse, fjernsyn og Typisk norsk
(Master thesis, 2008)Oppgaven har som siktemål å belyse NRKs forhold til sitt - for tiden uuttalte - dannelsesoppdrag. Den diskuterer mulige årsaker til at dannelsesbegrepet har blitt fjernet fra NRKs vedtekter, og hvorvidt dette betyr at ... -
Pengebruk hos sentrale samfunnskikkelser i det offentlige Norge. Et samarbeid med Dagbladet
(Master thesis, 2019-12-02) -
Performance as design - Techniques for making websites more responsive
(Master thesis, 2014-06-05)Websites today have to cater to a fragmented device ecosystem. Previous web design trends utilizing fixed-width layouts, aimed at desktop computer browsing, have been replaced by new approaches embracing fluidity, accessibility ... -
Personaliserte innholdsunivers er fremtiden: En kritisk analyse av prototypen «TV 2’s Innholdsunivers» med hybrid personalisering
(Master thesis, 2022-05-31)Mediebransjen er i stadig endring. Teknologi og fremveksten av internett har gjort det mulig for oss å konstant ha tilgang på nyheter, underholdning og hva enn vi skulle ha behov for i øyeblikket. Samtidig som at teknologien ... -
Personaliserte nyheter er ikke så vanlig som du tror. En kvalitativ studie av i hvilken grad personalisering forekommer hos Schibsted, VG og BT
(Master thesis, 2021-06-01)Følgende studie tar for seg hvordan de tre medieorganisasjonene Schibsted, VG og BT forholder seg til personalisering av nyheter i sine nettaviser. Studien undersøker hva som er årsaken til organisasjonenes holdninger til ... -
The Personality Module. How Can Personality Affect Agents In a Turn-Based Strategy Game?
(Master thesis, 2008)The computer game industry has grown immensely in the last decade and artificial intelligence is an increasing part of game development. Personality in agents has been studied, but is not widely implemented in computer ... -
Personalization of tourist application using semantic technologies
(Master thesis, 2013-06-17)The main research question this thesis tried to answer was: Using semantic technologies and information collected from a user's social network profile, is it possible to generate a reliable model of that user's interests?" ... -
Personalized Advertisement Recommendations Using Implicit Feedback
(Master thesis, 2024-06-03)Online advertising is a big part of everyday life for the average internet user, and an important source of income for most mass media companies. Studies have shown that users often prefer ads that are relevant to their ... -
Personalized Content Creation using Recommendation Systems
(Master thesis, 2018-06-15)This thesis explores whether recommender systems can be used to create personalized content. To this end a prototype was created that generates music based on a user’s preferences. The prototype, named RecOrder, is therefore ... -
Personalized Recommendations of Upcoming Sport Events
(Master thesis, 2023-06-02)Recommender systems have emerged as essential tools for enhancing user engagement and content discovery in various domains, including the sports industry. In the context of sports viewing, personalized recommendations have ... -
Personifisering av Digital Dagbok gjennom bruk av Interaksjons Design
(Master thesis, 2015-05-05)År 2001 har vore eit nøkkelår innan psykisk helse, da Verdas Helseorganisasjon (WHO) identifiserte og fjerna norma «stigmatisering av psykisk sjuke menneske» i samfunnet offisielt. Etter dette har der vore stor framgang ... -
Personlig politikk? - En analyse av publikums reaksjoner på tre kjente, norske politikeres selvpresentasjon på Facebook
(Master thesis, 2020-08-21)I denne oppgaven vil jeg studere og analysere tre norske topp-politikeres selvpresentasjon på Facebook og publikums respons på dette. Jeg ønsker å finne ut av hvilke elementer av autentisitet politikerne har i sin ... -
Photojournalism and Editorial Processes: Global Similarities, Local Differences
(Peer reviewed; Journal article, 2017-11-28) -
#Phungfolk: Lytterlojalitet som inntektskilde. Om forretningsmodellen til kommersielle, frittstående komikerpodkaster
(Master thesis, 2017-06-30)Denne mastergradsoppgaven ønsker å legge et grunnlag ved å gi en generell introduksjon til et område som fremdeles er relativt ukjent for mange— podkasting. Introduksjonen tar for seg podkasting som begrep, podkastingens ... -
(Plat)formatted Creativity: Creating Music in the Age of Streaming
(Journal article; Peer reviewed, 2023)What impact does music streaming have on the production and aesthetics of popular music? Based on 15 qualitative interviews with Norwegian music creators, this article explores how music production is executed and interpreted ... -
Platform Ambivalence : Exploring the Dynamic Relationship Between Platformization and the Norwegian Music Industry
(Doctoral thesis, 2024-05-03)Denne avhandlingen undersøker det intrikate forholdet mellom plattformisering og den norske musikkbransjen. Ved å trekke på innsikter fra cultural studies, kritisk politisk økonomi, forskning på medie- og kulturpolitikk, ... -
Platform paradoxes and public service media legitimacy: a cross-national study
(Journal article; Peer reviewed, 2024)The intricate relationship between public service media (PSM) andsocial media platforms has emerged as a critical factor significantlyimpacting the legitimacy of the PSM institution. This study adopts adiscursive ...