• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Master theses på utgivelsesdato 
  •   Hjem
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Information Science and Media Studies
  • Master theses
  • Blar i Master theses på utgivelsesdato
  •   Hjem
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Information Science and Media Studies
  • Master theses
  • Blar i Master theses på utgivelsesdato
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Master theses på utgivelsesdato

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-20 av 105

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • LPManager, et Hjelpeverktøy for Tverrfaglige Eksamener og Yrkesfaglig Fordybning 

      Helle, Trym (Master thesis, 2019)
      Denne oppgaven presenterer forskning rundt design og evaluering av en høykvalitets-prototype i form av en web-applikasjon med navn LPManager. Dette design science prosjektet har gått gjennom en designprosess med stort fokus ...
    • #Influencer. En kvalitativ studie av influenceres rolle i unge kvinners liv 

      Lønøy, Kathrine Klepsvik (Master thesis, 2019)
      På kort tid har bloggere gått fra å være unge jenter som skriver dagbok på jenterommet, til influencere og medieaktører med millioninntekt. Det er blitt svært populært å følge med på såkalte influencere, kanskje spesielt ...
    • Hypnos — Developing a Sleep Tracking System through User-oriented Media Design 

      Slettemark, Gøran André (Master thesis, 2019)
    • Barn som representasjoner av krisesituasjoner 

      Abbedissen, Henriette (Master thesis, 2019)
      Denne oppgaven utforsker hvordan barn som ofre for krisesituasjoner fremstilles i et utvalg av norske nettaviser, og hvilket retorisk potensial fotografiene av dem kan ha. Det er både den visuelle og tekstuelle fremstillingen ...
    • Gratis manipulasjon? En kvalitativ undersøkelse av unge spilleres bruk av Fortnite 

      Anfinsen, John Eirik (Master thesis, 2019-06-13)
      This thesis presents a qualitative study of player experience with and understanding of Fortnite. The study is important because today, the gaming industry constitutes a big commercial market and developers can, through ...
    • «Det personlige blikket»: Om bruk av personlige erfaringer og følelser i norsk samfunnsdebatt 

      Røysted, Yvonne Fredriksen (Master thesis, 2019-06-13)
      I denne studien etableres begrepet "det personlige blikket" for å undersøke hvordan borgernes bruk av personlige erfaringer og følelsesuttrykk preger medienes meningsstoff. Den avdekker dominerende tendenser knyttet til ...
    • A comparative usability study of how novices and experts see the balance between the need for advanced features and ease of use in a web-based video editing tool 

      Karlsen, Sebastian (Master thesis, 2019-06-15)
    • Co-Designing Womunity Exploring the Design Space of Guided Online Peer Support for Women Recovering from Gynecological Cancer 

      Fiskerstrand, Ingvild (Master thesis, 2019-06-18)
    • Masteroppgave i undersøkende journalistikk. To deler: «Vekk meg opp når det er over» og «Bestefars selvmord». 

      Husebye, Johanna Magdalena (Master thesis, 2019-06-18)
      En masteroppgave i undersøkende journalistikk om norske mediers vurderinger i dekningen av Aviciis selvmord i april 2018.
    • Braluft: Forecasting air quality using incremental models and computer vision 

      Myklevoll, Rune (Master thesis, 2019-06-18)
      Air quality in urban areas is an issue of great concern as it affects public health and local environments. By forecasting the pollutant levels public administrations may be notified of periods with potentially bad air ...
    • Snapchat-journalistikken 

      Vedå, Maja (Master thesis, 2019-06-19)
      23. januar 2017 dukket VG opp på Snapchat. De var da det første nordiske mediehuset som hadde inngått en avtale med Snapchat Discover. Hvorfor satser VG på Snapchat og hvordan ser det journalistiske produktet ut når det ...
    • Digitalisering av førstehjelpsopplæring for barn - Livreddende spillifisering 

      Borgund, Adrian Kristoffer (Master thesis, 2019-06-19)
      Denne studien presenterer prosessen for design, utvikling og evaluering av en prototype av høy fidelitet. Prototypen er utviklet som et fungerende mobilspill for iOS enheter som skal lære barn mellom seks og åtte år enkle ...
    • Vi har noe viktig å si! - En analyse av kommunikasjon om psykisk helse i sosiale medier 

      Haukanes, Sylvia Margrethe Otterå (Master thesis, 2019-06-19)
      De senere årene har det vært en oppblomstring av tema som handler om psykisk helse i media. Det meste spres og deles i sosiale media, og kanskje særlig på Facebook hvor de aller fleste privatpersoner, nettaviser og TV-kanaler ...
    • Innhald som sel 

      Lussand, Marit Folkedal (Master thesis, 2019-06-19)
      Betalingsmurar er blitt eit velkjend fenomen i nettaviser, og «pluss-saker» eller «berre for abonnentar» står det gjerne framfor deler av innhaldet avisa legg ut på nett. Det denne oppgåva har studert er kva innhald som ...
    • "Prisen å betale" - En studie av hvordan unge voksne forholder seg til personvern på nett. 

      Hanssen, Terje Sandkjær (Master thesis, 2019-06-20)
      Denne studien tar for seg hvordan unge voksne vurderer eget personvern på nett, og hva som påvirker disse vurderingene. Med oppgaven ønsker jeg å få en videre forståelse for hva denne «digitale» generasjonen tenker og føler ...
    • Melanoma Classification in Low Resolution Dermoscopy Images Using Deep Learning 

      Andersen, Christian Aleksander Roti (Master thesis, 2019-06-21)
    • Klikkets betydning – En kvalitativ analyse av unge voksnes nettavislesing 

      Borchgrevink-Brækhus, Marianne (Master thesis, 2019-06-22)
      Denne oppgaven undersøker hvorfor unge nettavisbrukere klikker – eller ikke klikker – på nyhetsartikler i norske nettaviser, og søker på den måten innsikt i hvordan redaksjonell vinkling og presentasjon kan påvirke ...
    • Facebook som arena for krisekommunikasjon En analyse av Trond Giskes bruk av Facebook til krisekommunikasjon 

      Nedretvedt, Jonas (Master thesis, 2019-06-25)
      Målet med denne masteroppgaven har vært å få innsikt i hvordan politikere kan benytte sosiale medier til å forsvare seg under kriser og skandaler. Oppgaven har tatt utgangspunkt #metoo, og hvordan Trond Giske forsvarte seg ...
    • Om kringkasterne mister fotballrettighetene, mister de da alt? En analyse av fotballrettighetenes rolle i et endret medielandskap 

      Viken, Silje Konstanse (Master thesis, 2019-06-25)
      Denne oppgaven har som mål å belyse aspektene rundt fotballrettigheter i Norge i et medielandskap i endring. Lineært fjernsyn er på vei ned, mens strømming blir mer og mer populært. Dette byr også på utfordringer for den ...
    • Multiple Imputation in Predictive Modeling of Arthroplasty Database 

      Berge, Øyvind Svenning (Master thesis, 2019-06-25)
      This thesis presents a method of imputing missing values in data, creating a simple data mining tool and using data mining to see whether such imputed data can be used to predict failures of hip prosthetics in smaller ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit