Delarkiv
Velg et delarkiv for å bla i samlingene
Faculty of Humanities [3765]
Faculty of Law [2562]
Faculty of Medicine [8871]
Faculty of Psychology [3375]
Faculty of Social Sciences [4224]
Publication series [608]
University of Bergen Library [9868]
Nye registreringer
-
Mellom miljøhumaniora og postkolonialisme - En religionsvitenskapelig narrativ- og resepsjonsanalyse av meningskonstruksjon og urfolksdiskursen i Avatar-franchisen
(Master thesis, 2024-05-29)Denne oppgaven undersøker divergerende meninger om Avatar-franchisens fremstilling av naturspiritualitet og urfolkskultur, sett i lys av miljøhumaniora og postkolonialistiske perspektiver. Gjennom en analyse av Bron Taylors ... -
«You could cut off my head and still not end my myth.» Feministisk medusaresepsjon i engelsk ungdomslitteratur.
(Master thesis, 2024-05-15)In this text I have analyzed in what way the Greek mythological character Medusa and the myths surrounding her have been received in two modern texts, namely Dear Medusa by Olivia A. Cole, and Medusa by Jessie Burton. These ... -
How and to what extent do tasks in EAL textbooks for Norwegian lower secondary school reflect notions of in-depth learning?
(Master thesis, 2024-05-15)Abstract in Norwegian De siste tiårene har samfunnet gjennomgått drastiske forandringer innen områder som teknologi, økonomi og klima. Dette har skapt nye behov for hvordan og hva elever skal lære på skolen for å kunne ... -
Dataspill, litterær kompetanse og faglighet
(Master thesis, 2024-05-15)Denne masteroppgaven er et bidrag inn i en underrepresentert side av spillforskning og spillpedaogikk. Oppgavens problemstilling er: Hvordan viser elever på tiende trinn litterær kompetanse og litterær faglighet gjennom ... -
Skrivediskursar i norskfaget i den vidaregåande skulen etter LK20: Ein analyse av skrivediskursar i Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2020 (LK20) samanlikna med eksamensoppgåver og norsklæreverk.
(Master thesis, 2024-05-15)Tittel: Skrivediskursar i norskfaget i den vidaregåande skulen etter LK20 - Ein analyse av skrivediskursar i Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2020 (LK20) samanlikna med eksamensoppgåver og norsklæreverk. Forfattar: Ann ...