• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
Browsing Master theses by Subject 
  •   Home
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Information Science and Media Studies
  • Master theses
  • Browsing Master theses by Subject
  •   Home
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Information Science and Media Studies
  • Master theses
  • Browsing Master theses by Subject
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Master theses by Subject "735116"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-20 of 23

  • title
  • issue date
  • submit date
  • author
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Barn som representasjoner av krisesituasjoner 

      Abbedissen, Henriette (Master thesis, 2019)
      Denne oppgaven utforsker hvordan barn som ofre for krisesituasjoner fremstilles i et utvalg av norske nettaviser, og hvilket retorisk potensial fotografiene av dem kan ha. Det er både den visuelle og tekstuelle fremstillingen ...
    • Den overvakande borgaren i nyheitsstraumen 

      Skulbru, Ruth Mari (Master thesis, 2019-06-27)
      Denne studien tek utgangspunkt i Facebook som plattform for nyheitsformidling. Studien forsøk å svare på korleis unge vaksne opplev sin eigen nyheitsbruk i ein fragmentert og individorientert mediekvardag og kva erfaringar ...
    • «Det personlige blikket»: Om bruk av personlige erfaringer og følelser i norsk samfunnsdebatt 

      Røysted, Yvonne Fredriksen (Master thesis, 2019-06-13)
      I denne studien etableres begrepet "det personlige blikket" for å undersøke hvordan borgernes bruk av personlige erfaringer og følelsesuttrykk preger medienes meningsstoff. Den avdekker dominerende tendenser knyttet til ...
    • Digital frakobling - En kvalitativ studie av smarttelefonbruk og mobilbegrensning 

      Ommundsen, Cathrine (Master thesis, 2020-09-05)
      Denne oppgaven undersøker smarttelefonbruk og frakobling fra smarttelefonen. Digitale medier blir stadig en større del av hverdagslivet, og vi er omringet av skjermer fra morgen til kveld. I denne sammenheng spiller ...
    • Facebook som arena for krisekommunikasjon En analyse av Trond Giskes bruk av Facebook til krisekommunikasjon 

      Nedretvedt, Jonas (Master thesis, 2019-06-25)
      Målet med denne masteroppgaven har vært å få innsikt i hvordan politikere kan benytte sosiale medier til å forsvare seg under kriser og skandaler. Oppgaven har tatt utgangspunkt #metoo, og hvordan Trond Giske forsvarte seg ...
    • Forskjellen mellom falske og ekte nyheter: En kvalitativ og kvantitativ analyse om hvordan unge voksne skiller mellom falske og ekte nyheter 

      Haugland, Silje Hansen (Master thesis, 2019-06-27)
      Denne masteroppgaven undersøker hvordan Nordmenn skiller mellom falske og ekte nyheter, samt hvordan en mindre gruppe Nordmenn, nemlig unge voksne skiller mellom falske og ekte nyheter. Oppgaven tar i bruk både spørreundersøkelse ...
    • Gratis manipulasjon? En kvalitativ undersøkelse av unge spilleres bruk av Fortnite 

      Anfinsen, John Eirik (Master thesis, 2019-06-13)
      This thesis presents a qualitative study of player experience with and understanding of Fortnite. The study is important because today, the gaming industry constitutes a big commercial market and developers can, through ...
    • #Influencer. En kvalitativ studie av influenceres rolle i unge kvinners liv 

      Lønøy, Kathrine Klepsvik (Master thesis, 2019)
      På kort tid har bloggere gått fra å være unge jenter som skriver dagbok på jenterommet, til influencere og medieaktører med millioninntekt. Det er blitt svært populært å følge med på såkalte influencere, kanskje spesielt ...
    • Innhald som sel 

      Lussand, Marit Folkedal (Master thesis, 2019-06-19)
      Betalingsmurar er blitt eit velkjend fenomen i nettaviser, og «pluss-saker» eller «berre for abonnentar» står det gjerne framfor deler av innhaldet avisa legg ut på nett. Det denne oppgåva har studert er kva innhald som ...
    • Journalistikk og innholdsmarkedsføring: En studie av markedsjournalistikk og tillit til mediene 

      Xu, Sonja Jing Yi (Master thesis, 2020-06-30)
      Denne oppgaven vil se på hva innholdsmarkedsføring har gjort med journalistikkens omdømme og tilliten publikum har til journalistikken. For å finne ut av dette har jeg benyttet en eksplorativ tilnærming. Jeg har valgt å ...
    • Klikkets betydning – En kvalitativ analyse av unge voksnes nettavislesing 

      Borchgrevink-Brækhus, Marianne (Master thesis, 2019-06-22)
      Denne oppgaven undersøker hvorfor unge nettavisbrukere klikker – eller ikke klikker – på nyhetsartikler i norske nettaviser, og søker på den måten innsikt i hvordan redaksjonell vinkling og presentasjon kan påvirke ...
    • Kreft, forestillinger og sensasjonsjournalistikk. En analyse av sosiotekniske forestillinger om kreftforskning i møte med journalistiske nyhetsrammer 

      Nilsen, Irmelin Wilhelmsen (Master thesis, 2019-06-26)
      Journalistikkens fremstilling av veivalg i forskning og teknologisk utvikling har tendenser til å være langt på vei deterministiske. Måten disse forholdene fremstilles på kan ha store implikasjoner for den offentlige og ...
    • Når pasienten googler - Fastlegens opplevelser i møte med den informerte pasient 

      Fagerland, Vilde (Master thesis, 2020-07-02)
      Målet med denne studien var å belyse fastlegenes opplevelser med pasienters søken etter helseinformasjon på internett, hva søkingen gjorde med samspillet dem imellom, samt med rollene deres og tilliten mellom dem. Dette ...
    • NRKs lokative innovasjonshistorie sett gjennom fire perspektiver 1925-2005 

      Kjelby, Daniel (Master thesis, 2019-06-26)
      This text treats the norwegian public broadcaster NRKs locative attributes from 1925 to 2005. The text makes use of historical methodology with innovation theory and the locative aspects of media as a interpretative framework ...
    • Om kringkasterne mister fotballrettighetene, mister de da alt? En analyse av fotballrettighetenes rolle i et endret medielandskap 

      Viken, Silje Konstanse (Master thesis, 2019-06-25)
      Denne oppgaven har som mål å belyse aspektene rundt fotballrettigheter i Norge i et medielandskap i endring. Lineært fjernsyn er på vei ned, mens strømming blir mer og mer populært. Dette byr også på utfordringer for den ...
    • Politiker – person eller profesjon? 

      Tesdal, Simon Breivik (Master thesis, 2020-12-19)
      Denne oppgaven tar for seg unge mennesker sitt forhold til personalisert politikk. Studien er basert på åtte enkeltintervjuer gjennomført våren 2020. Oppgaven tar utgangspunkt i tre klipp av Senterpartileder Trygve Slagsvold ...
    • Politisk influenser-kommunikasjon på YouTube 

      Saastad, Patrik Venøy (Master thesis, 2020-10-07)
      En analyse av politiske influensere sin appell på YouTube.
    • "Prisen å betale" - En studie av hvordan unge voksne forholder seg til personvern på nett. 

      Hanssen, Terje Sandkjær (Master thesis, 2019-06-20)
      Denne studien tar for seg hvordan unge voksne vurderer eget personvern på nett, og hva som påvirker disse vurderingene. Med oppgaven ønsker jeg å få en videre forståelse for hva denne «digitale» generasjonen tenker og føler ...
    • Problemet med «tillit» - En kvalitativ studie av tillit til norske nyhetsmedier 

      Sjøvoll, Bia Nadine Haidri (Master thesis, 2019-12-19)
      Denne oppgaven undersøker hva nyhetsmottakere legger i det å ha tillit til nyhetsmedier. Borgernes tillit til nyhetsmedier har lenge vært gjenstand for stor interesse, både innenfor medieforskningen og i samfunnsdebatter. ...
    • Skam og offentlig tilknytning: En undersøkelse av hvordan unge jenters mediebruk av tv-serien Skam kan legge til rette for offentlig tilknytning 

      Heggelund, Rakel Lund (Master thesis, 2020-08-26)
      This master thesis handles young girls media use of the TV-series Skam. The study is based on four group interviews. The selection of informants consists of 21 girls between 15 and 16 years of age, which at the time was ...

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit
       

       

      Browse

      ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

      My Account

      Login

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit