• Skam og offentlig tilknytning: En undersøkelse av hvordan unge jenters mediebruk av tv-serien Skam kan legge til rette for offentlig tilknytning 

      Heggelund, Rakel Lund (Master thesis, 2020-08-26)
      This master thesis handles young girls media use of the TV-series Skam. The study is based on four group interviews. The selection of informants consists of 21 girls between 15 and 16 years of age, which at the time was ...
    • Smart phone based virtual reality as tool for physical therapy 

      Solbue, Patrick Kraft (Master thesis, 2020-09-09)
      This thesis explores the advantages and challenges of using a phone-based virtual reality solution when creating a system intended for the therapy of patients with non-specific chronic neck pain. It also explores the ...
    • Snapchat-journalistikken 

      Vedå, Maja (Master thesis, 2019-06-19)
      23. januar 2017 dukket VG opp på Snapchat. De var da det første nordiske mediehuset som hadde inngått en avtale med Snapchat Discover. Hvorfor satser VG på Snapchat og hvordan ser det journalistiske produktet ut når det ...
    • Travel time prediction using historical big open data 

      Lillevik, Marius Falch (Master thesis, 2019-11-30)
      The need for travel time estimations and prediction for both transit companies and travelers are increasing. Intelligent transportation systems are often plagued by a shortage of data sources to properly assess the traffic ...
    • Trippeldrap som underholdning og forhandling 

      Ness, Astrid Solum (Master thesis, 2020-12-15)
      Denne oppgaven undersøker hvordan NRKs Gåten Orderud reflekterer unge voksne sin bruk av true crime. True crime sjangeren har hatt en enorm vekst de siste årene, og NRK sin satsning på gjenfortellingen av Orderudsaken har ...
    • Vi har noe viktig å si! - En analyse av kommunikasjon om psykisk helse i sosiale medier 

      Haukanes, Sylvia Margrethe Otterå (Master thesis, 2019-06-19)
      De senere årene har det vært en oppblomstring av tema som handler om psykisk helse i media. Det meste spres og deles i sosiale media, og kanskje særlig på Facebook hvor de aller fleste privatpersoner, nettaviser og TV-kanaler ...
    • X erne 

      Liland, Ørjan Kjellevold (Master thesis, 2020-06-24)